• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Iranian Journal of Management Studies
    • Volume 12, Issue 3
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Iranian Journal of Management Studies
    • Volume 12, Issue 3
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    A Bibliometric Analysis of Open Strategy: A new Concept in Strategic Management

    (ندگان)پدیدآور
    Hoseinzadeh Shahri, MasuomehKhodabandelou, RouhollahMoshkdanian, Fateme
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    831.4کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    Research Paper
    زبان مدرک
    English
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    Strategy development has traditionally been an exclusive and secretive matter. However, some organizations have recently used IT to enable openness for making a strategy. The aim of this paper was to research the trends of open strategy by applying bibliometric mapping. The method involves identifying open strategy-related documents, including a sample of 1717 existing documents from 2000 to 2016. Major trends in open strategy research literature including variations across publication years, identifying active research areas, co-authorship collaboration, and contribution of different countries were explored. The results indicated that the use of open strategy concept is growing in strategic management, despite the initial nature of strategy making. Based on the results and according to the amount of published documents, the most productive year has been 2015.
    کلید واژگان
    Open Strategy
    Bibliometric analysis
    Research Trends
    Bibliometric Mapping
    strategic management

    شماره نشریه
    3
    تاریخ نشر
    2019-09-01
    1398-06-10
    ناشر
    University of Tehran, College of Farabi
    پردیس فارابی دانشگاه تهران
    سازمان پدید آورنده
    Faculty of Social Sciences and Economics, Alzahra University, Tehran, Iran
    Faculty of Education and Psychology, Alzahra University, Tehran, Iran
    Faculty of Social Sciences and Economics, Alzahra University, Tehran, Iran

    شاپا
    2008-7055
    2345-3745
    URI
    https://dx.doi.org/10.22059/ijms.2019.240800.672803
    https://ijms.ut.ac.ir/article_71481.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/323956

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب