• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Iranian Journal of Management Studies
    • Volume 6, Issue 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Iranian Journal of Management Studies
    • Volume 6, Issue 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    The Purchase of Foreign Products: The Role of Brand Image, Ethnocentrism and Animosity: Iran Market Evidence

    (ندگان)پدیدآور
    Fakharmanesh, SinaGhanbarzade Miyandehi, Reza
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    264.3کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    English
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    Consumer purchasing decisions relating to foreign products are influenced by economic, psychological and sociological factors. This study attempts to relate such rarely studied variables as animosity and ethnocentrism to concepts taken from consumer behavior which are brand image and purchase intention. Consequently, this study attempts to provide insights into how brand image, consumer ethnocentrism and animosity shape consumers' purchase intention. Empirical data were collected by a questionnaire distributed to a British apparel retailer. The results show that while consumer’s brand image was found to be positively related to consumer’s purchase intention, consumer ethnocentrism and animosity were negatively related to consumer’s purchase intention. Additionally, consumer ethnocentrism was negatively related to brand image, whereas, consumer animosity has no significant relation with brand image. These findings have direct and important implications for international marketers.

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2013-01-01
    1391-10-12
    ناشر
    University of Tehran, College of Farabi
    پردیس فارابی دانشگاه تهران
    سازمان پدید آورنده
    Master Student of Marketing, Shahid Beheshti University, Tehran, Iran
    Master Student of International Business, Shahid Beheshti University, Tehran, Iran

    شاپا
    2008-7055
    2345-3745
    URI
    https://dx.doi.org/10.22059/ijms.2013.30128
    https://ijms.ut.ac.ir/article_30128.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/323870

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب