بررسی فرم های مقاطع مختلف دماغه ی مرکزی در میزان بیشینه ی شتاب در مسئله ی سقوط آزاد در شناور هارث
(ندگان)پدیدآور
سیف, محمدسعیدتابش پور, محمدرضاسلیمانی, ابراهیمکرمی, محمدملک محمدی, جواد
نوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
امروزه استفاده از شناورهای کاتاماران شکافنده موج در کاربریهای مختلف اعم از مسافربری، نظامی و تجاری و... رو به گسترش است. یکی از بدنه های که در سالهای اخیر مورد توجه طراحان قرار گرفته است بدنه شناور هارث می باشد.مزیت اینگونه شناورها علاوه بر سطح عرشهی وسیع، تعادل مناسب و حفظ سرعت در امواج بزرگ میباشد، با این حال موضوع اسلمینگ عرشهی خیس در امواج بلند می تواند مشکلات جدی در کاربریهای این نوع شناور ایجاد کند، روش های مختلفی برای کم کردن اسلمینگ توسط طراحان به کار گرفته شده است، یکی از این روش ها اضافه کردن دماغهی مرکزی به زیر عرشه در قسمت دماغهی کشتی میباشد. دماغهی مرکزی باعث کمتر شدن شدت اسلمینگ خواهد شد. یکی از روشهای پرکاربرد برای بررسی اسلمینگ، روش سقوط آزاد مقاطع مختلف به آب است. در این تحقیق با استفاده از این روش مقاطع برررسی شده و شتاب آنها مقایسه میگردد. مقاطع از نظر ابعادی به دو کلاس 1 و 2 تقسیم میگردند که بعد از مطالعه مشخص می گردد که مقاطع کلاس 1 شتاب کمتری نسبت به مقاطع کلاس 2 دارند.
کلید واژگان
شناور هارثشتاب اسلمینگ
دماغه مرکزی
تست سقوط آزاد
مهندسی دریایی
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2020-08-221399-06-01
ناشر
دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهرسازمان پدید آورنده
استاد دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی شریفدانشیار دنشکده مهندسی مکانیک ،دانشگاه صنعتی شریف
دانشجوی دکتری مهندسی دریا،دانشکده مهندسی مکانیک،دانشگاه صنعتی شریف،تهران،ایران
دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی دریا دانشگاه صنعتی امیرکبیر
دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی دریا دانشگاه صنعتی امیرکبیر



