مسأله تخصیص دینامیک و گسسته پهلوگاه در پایانه کانتیری با لحاظ اثر جزر و مد
(ندگان)پدیدآور
شیخ الاسلامی, عبدالرضامردانی, مهدیایازی, احساننوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
در این پژوهش مسئله تخصیص دینامیک و گسسته پهلوگاه با هدف کمینه کردن میزان تاخیر خروج کل کشتیها در بندر کمعمق شهید رجایی ایران مورد مطالعه قرار گرفته است. مشکل بندر کم عمق شهید رجایی عمق کم کانال دسترسی آن است. توضیح اینکه وقتی که جزر اتفاق میافتد کشتیهایی که عمق آبخور زیادی دارند قادر به عبور از کانال نیستند و باید منتظر بمانند تا مد اتفاق افتاده و عمق کانال دسترسی به حد قابل عبوری برسد. مدل پیشنهادی این پژوهش یک مدل خطی عددصحیح مختلط است که قادر است اثر پدیده جزرومد در کانال دسترسی بر مسئله تخصیص پهلوگاه را با هر دقتی در نظر بگیرد. برای اعتبارسنجی مدل، ابتدا نتایج وضع موجود عملیات تخلیهوبارگیری بندر شهید رجایی با نتایج حاصل از مدل پیشنهادی مقایسه شده است. نتایج نشان دادهاند مدل پیشنهادی میتواند مقدار تاخیر خروج کشتیها را به مقدار قابل ملاحظهای کاهش دهد. سپس به بررسی حساسیت مدل نسبت به عمق کانال دسترسی پرداخته شده است. نتایج نشان دادهاند که لایروبی کانال میتواند تاثیر بسزایی در کاهش تاخیر خروج کشتیها و بهبود عملکرد بندر کانتینری شهید رجایی داشته باشد.
کلید واژگان
حملونقل دریاییبرنامه ریزی پهلوگاه
تخصیص پهلوگاه
پایانه کانتینری
مهندسی عمران
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2019-08-231398-06-01
ناشر
دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهرسازمان پدید آورنده
استادیار دانشکده مهندسی عمران، گرایش برنامهریزی حملونقل، ، دانشگاه علموصنعت ایرانکارشناسی ارشد دانشکده مهندسی عمران، گرایش برنامهریزی حملونقل، دانشگاه علموصنعت ایران
دانشجوی دکتری دانشکده مهندسی عمران، گرایش برنامهریزی حملونقل، دانشگاه علموصنعت ایران




