بررسی اثرات سیستم مهار پایه کششی بر عملکرد هیدرودینامیک مبدل جاذب نقطه ای انرژی موج
(ندگان)پدیدآور
غیاثی, محمودنطری برنجکوب, مهدینوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
نگرانی های زیست محیطی و تقاضای در حال رشد جهان به انرژی باعث افزایش علاقمندی به فن آوری های انرژی های تجدید پذیر شده است. تمرکز بر مطالعات تئوری جذب نقطه ای (متمرکز) انرژی موج اقیانوس از حدود چهار دهه پیش آغاز گردیده و کمتر از دو دهه تمرکز بر مطالعه و طراحی مبدل های شناور جاذب نقطه ای مورد توجه محققین بوده است. امروزه، پژوهش ها در بهینه سازی و اصلاح روش های کنونی، ابداع روش های جدید و پیش بینی راندمان در مبدل های جاذب نقطه ای مطرح است. در این مقاله؛ اثرات سیستم مهار پایه کششی بر عملکرد هیدرودینامیک یک مبدل جاذب نقطه ای دو بدنه مورد بررسی قرار گرفته است. در مدل سازی مبدل شامل دو بدنه: بویه جاذب انرژی و بدنه مغروق است، اتصال این دو با یک سیستم فنر خطی مدل سازی شده است و انرژی استحصالی حاصل حرکت نسبی هیو بین دو بدنه است. تحلیل هیدرودینامیک در حوزه زمان انجام شده و نتایج، بیانگر تاثیرات مثبت اعمال لنگر پایه کششی بر افزایش حرکت نسبی هیو بین دو بدنه مبدل و افزایش 6.2 درصدی انرژی استحصالی از موج می باشد.
کلید واژگان
انرژی امواجتئوری جریان پتانسیل
لنگر پایه کششی
مبدل جاذب نقطه ای
مهندسی دریایی
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2017-02-191395-12-01
ناشر
دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهرسازمان پدید آورنده
استادیار دانشکده مهندسی دریا دانشگاه امیرکبیردانشجوی دکتری، دانشکده مهندسی دریا دانشگاه صنعتی امیرکبیر




