مرور دوره 4, شماره 3 بر اساس عنوان

  • ارزیابی قابلیت اعتماد موج شکن های توده سنگی در برابر گسیختگی ناشی از روگذری امواج 

    احمدی, حمید؛ نیک نژاد, آرش (دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر, 2017-11-22)
    گسیختگی ناشی از روگذری، بر اثر سرریز شدن بیش از حد مجاز آب از روی تاج موج­ شکن رخ می‌دهد. مدل‌های متعددی برای پیش‌بینی روگذری موج در انواع مختلف سازه‌های ساحلی ارائه شده است. تحلیل قابلیت اعتماد سازه با لحاظ کردن عدم قطعیت ...

  • استفاده از الگوریتم علف های هرز برای حل مسئله تخصیص پهلوگاه های اسکله به کشتی ها در بنادر کانتینری 

    محمدپور عمران, محمد؛ حسینی, سید فرزاد (دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر, 2017-11-22)
    سرعت حمل و نقل نقش مهمی را در تجارت جهانی دارد از این­رو مهم­ترین هدف پایانه کانتینری افزایش کارایی و کاهش تأخیر در خروج کشتی­ها از اسکله است. زمان بیکاری یک کشتی به کارایی زمان­بندی اسکله و چگونگی تخصیص منابع بستگی داشته ...

  • بررسی آزمایشگاهی رفتار هیدروالاستیک یک سکوی شناور با استفاده از مدل هیبریدی 

    شکیب, سید حامد؛ خانجانی, محمد جواد؛ شجاع رستگاری, حمید (دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر, 2017-11-22)
    در مطالعات پیشین، مدلسازی­ تجربی سکوی شناور از دو جهت دارای اهمیت بوده است: 1-  صحت­ سنجی روش­های عددی مورد استفاده در حل مسئله مورد نظر. 2- ساخت مدل آب­های عمیق با سیستم مهاری قطع شده. در این مطالعه پس از بدست آمدن ابعاد ...

  • تحلیل عددی هیدروفویل مناسب برای شناور کاتاماران 

    محبوبی دوست, آرش؛ شفقت, روزبه؛ حاجی آبادی, علی؛ حسینی, سید مهدی؛ کاظمی مقدم, حمید (دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر, 2017-11-22)
    در شناورهای تندروی کاتاماران، روش‌های گوناگونی برای کاهش درگ و به دنبال آن افزایش سرعت عملیاتی به ‌کار گرفته می‌شود. استفاده از هیدروفویل یکی از روش‌های مؤثر کاهش درگ شناخته می‌شود. هدف این پژوهش انتخاب هیدروفویل مناسب ...