| dc.contributor.author | رشیدزاده دوان, ابریشم | fa_IR |
| dc.contributor.author | عطایی, محمد | fa_IR |
| dc.contributor.author | الوانی, مهدی | fa_IR |
| dc.contributor.author | حمیدی, ناصر | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T07:09:15Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T07:09:15Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T07:09:15Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T07:09:15Z | |
| dc.date.issued | 2017-08-23 | en_US |
| dc.date.issued | 1396-06-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2017-12-09 | en_US |
| dc.date.submitted | 1396-09-18 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | رشیدزاده دوان, ابریشم, عطایی, محمد, الوانی, مهدی, حمیدی, ناصر. (1396). شناسایی شاخص های اجتماعی-فرهنگی مربیگری تعاملی در وزارت ورزش و جوانان. خظمشیگذاری عمومی در مدیریت, 8(1396), 249-261. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2228-7965 | |
| dc.identifier.uri | http://ijpa.srbiau.ac.ir/article_12817.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/316618 | |
| dc.description.abstract | زمینه<br />علیرغم تعاریف مطرح شده که همواره مربیگری را رابطه ای تعاملی نشان می دهد، اکثر تحقیقات پیشین در این حوزه بر شناسایی ویژگی های مربی در خلا متمرکز است و نقش یادگیرنده و تاثیر بستر و رویکرد مربیگری، در این رابطه تعاملی، ناشناخته باقی مانده است.<br />هدف<br />هدف پژوهش حاضر شناسایی شاخص های اجتماعی-فرهنگی مربیگری تعاملی با تمرکز بر رویکردهای سه گانه پیشنگر، یادگیری و حل بحران است.<br />روش ها<br />نوع تحقیق بنیادی و روش تحقیق توصیفی (غیر آزمایشی) است. <br />یافته ها<br />در بستر اجتماعی-فرهنگی با رویکرد پیشنگر مربیگری تعاملی زمانی اثربخش است که مربی عمل شایسته بر اساس انصاف و اخلاق و فرمان خدا انجام دهد، یادگیرنده عملی متناسب با باورها، ارزش ها و فرهنگ جامعه انجام دهد. در رویکرد یادگیری، مربی با استفاده از تجربه و آموزش بر تربیت فرد اثربگذارد، یادگیرنده آموزش کاربردی را با هدف استفاده دنبال کند. در رویکرد حل بحران، مربی برای انتقال مفاهیم گفتگو و بحث متقابل کند، یادگیرنده نظرات و دیدگاههای خود را براحتی مطرح کند.<br />نتیجه گیری<br />نتایج نشان می دهد مهمترین شاخص های اجتماعی-فرهنگی مربیگری تعاملی در رویکرد پیشنگر تمرکز بر اخلاقیات، در رویکرد یادگیری تمرکز بر تربیت و در رویکرد حل بحران تمرکز بر مشورت است. | fa_IR |
| dc.format.extent | 558 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | خظمشیگذاری عمومی در مدیریت | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Public Policy In Administration | en_US |
| dc.subject | مربیگری تعاملی | fa_IR |
| dc.subject | یادگیری | fa_IR |
| dc.subject | پیشنگر | fa_IR |
| dc.subject | حل بحران | fa_IR |
| dc.subject | فازی | fa_IR |
| dc.title | شناسایی شاخص های اجتماعی-فرهنگی مربیگری تعاملی در وزارت ورزش و جوانان | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشگاه ازاد اسلامی قزوین | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشگاه ازاد اسلامی قزوین | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشگاه ازاد اسلامی قزوین | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشگاه ازاد اسلامی قزوین | fa_IR |
| dc.citation.volume | 8 | |
| dc.citation.issue | 1396 | |
| dc.citation.spage | 249 | |
| dc.citation.epage | 261 | |