نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorرشیدزاده دوان, ابریشمfa_IR
dc.contributor.authorعطایی, محمدfa_IR
dc.contributor.authorالوانی, مهدیfa_IR
dc.contributor.authorحمیدی, ناصرfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T07:09:15Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T07:09:15Z
dc.date.available1399-07-09T07:09:15Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T07:09:15Z
dc.date.issued2017-08-23en_US
dc.date.issued1396-06-01fa_IR
dc.date.submitted2017-12-09en_US
dc.date.submitted1396-09-18fa_IR
dc.identifier.citationرشیدزاده دوان, ابریشم, عطایی, محمد, الوانی, مهدی, حمیدی, ناصر. (1396). شناسایی شاخص های اجتماعی-فرهنگی مربیگری تعاملی در وزارت ورزش و جوانان. خظ‌مشی‌گذاری عمومی در مدیریت, 8(1396), 249-261.fa_IR
dc.identifier.issn2228-7965
dc.identifier.urihttp://ijpa.srbiau.ac.ir/article_12817.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/316618
dc.description.abstractزمینه<br />علیرغم تعاریف مطرح شده که همواره مربیگری را رابطه ای تعاملی نشان می دهد، اکثر تحقیقات پیشین در این حوزه بر شناسایی ویژگی های مربی در خلا متمرکز است و نقش یادگیرنده و تاثیر بستر و رویکرد مربیگری، در این رابطه تعاملی، ناشناخته باقی مانده است.<br />هدف<br />هدف پژوهش حاضر شناسایی شاخص های اجتماعی-فرهنگی مربیگری تعاملی با تمرکز بر رویکردهای سه گانه پیشنگر، یادگیری و حل بحران است.<br />روش ها<br />نوع تحقیق بنیادی و روش تحقیق توصیفی (غیر آزمایشی) است. <br />یافته ها<br />در بستر اجتماعی-فرهنگی با رویکرد پیشنگر مربیگری تعاملی زمانی اثربخش است که مربی عمل شایسته بر اساس انصاف و اخلاق و فرمان خدا انجام دهد، یادگیرنده عملی متناسب با باورها، ارزش ها و فرهنگ جامعه انجام دهد. در رویکرد یادگیری، مربی با استفاده از تجربه و آموزش بر تربیت فرد اثربگذارد، یادگیرنده آموزش کاربردی را با هدف استفاده دنبال کند. در رویکرد حل بحران، مربی برای انتقال مفاهیم گفتگو و بحث متقابل کند، یادگیرنده نظرات و دیدگاههای خود را براحتی مطرح کند.<br />نتیجه گیری<br />نتایج نشان می دهد مهمترین شاخص های اجتماعی-فرهنگی مربیگری تعاملی در رویکرد پیشنگر تمرکز بر اخلاقیات، در رویکرد یادگیری تمرکز بر تربیت و در رویکرد حل بحران تمرکز بر مشورت است.fa_IR
dc.format.extent558
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقاتfa_IR
dc.relation.ispartofخظ‌مشی‌گذاری عمومی در مدیریتfa_IR
dc.relation.ispartofPublic Policy In Administrationen_US
dc.subjectمربیگری تعاملیfa_IR
dc.subjectیادگیریfa_IR
dc.subjectپیشنگرfa_IR
dc.subjectحل بحرانfa_IR
dc.subjectفازیfa_IR
dc.titleشناسایی شاخص های اجتماعی-فرهنگی مربیگری تعاملی در وزارت ورزش و جوانانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه ازاد اسلامی قزوینfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه ازاد اسلامی قزوینfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه ازاد اسلامی قزوینfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه ازاد اسلامی قزوینfa_IR
dc.citation.volume8
dc.citation.issue1396
dc.citation.spage249
dc.citation.epage261


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد