• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • خظ‌مشی‌گذاری عمومی در مدیریت
    • دوره 8, 2( پیاپی 26 تابستان 1396
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • خظ‌مشی‌گذاری عمومی در مدیریت
    • دوره 8, 2( پیاپی 26 تابستان 1396
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تاثیر برندینگ کارفرما بر تلاش داوطلبانه کارکنان با میانجی‌گری تعلق خاطر و انتظارات کارکنان

    (ندگان)پدیدآور
    فقیهی‌پور, جوادفقیهی‌پور, سمیهچترچی, نوش‌آفرین
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    697.6کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    زمینه: این پژوهش با محوریت مدیریت منابع انسانی و در زمینه جذب و نگهداشت کارکنان در سازمان تامین اجتماعی صورت گرفت. هدف: هدف اصلی بررسی تاثیرگذاری متغیر برندینگ کارفرما بر متغیر تعلق خاطر کارکنان، تلاش داوطلبانه و انتظارات کارکنان بود. روش‌ها: تعداد 162 پرسشنامه در بین جمعیت آماری پژوهش توزیع گردید. روش تحقیق از نوع پیمایشی و همبستگی بود که با استفاده از پرسشنامه‌ای مشتمل بر چهار متغیر برندینگ کارفرما، تعلق خاطر کارکنان، تلاش داوطلبانه و انتظارات کارکنان صورت گرفت. ضمناً روایی پرسشنامه موصوف از نوع محتوایی و اعتبار آن از طریق ضریب آلفای کرونباخ عدد 774/0 گزارش گردید. یافته‌ها: نتایج نشان داد که بین تمامی متغیرهای پژوهش رابطه‌ معنی‌دار و مثبتی وجود دارد. برندینگ کارفرما توانست حدود 26 درصد از کل واریانس تعلق خاطر کارکنان، کمتر 1 درصد از کل واریانس تلاش داوطلبانه کارکنان، 45 درصد از کل واریانس انتظارات کارکنان را تبیین ‌کند. تعلق خاطر کارکنان نیز توانست حدود 25 درصد از کل واریانس تلاش داوطلبانه کارکنان را تبیین ‌کند و در نهایت انتظارات کارکنان، 23 درصد از کل واریانس تعلق خاطر کارکنان را پیش‌بینی نمود. نتیجه‌گیری: از تحلیل داده‌ها می‌توان نتیجه گرفت که برندینگ کارفرما تاثیر بسزایی بر میزان تعلق خاطر و انتظارات کارکنان دارد.
    کلید واژگان
    رندینگ کارفرما
    تعلق خاطر کارکنان
    تلاش داوطلبانه
    انتظارات کارکنان

    شماره نشریه
    2261396
    تاریخ نشر
    2017-06-22
    1396-04-01
    ناشر
    دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات
    سازمان پدید آورنده
    دکتری مدیریت منابع انسانی دانشگاه تهران Ja.faghihi@ut.ac.ir
    کارشناس ارشد کارآفرینی گرایش سازمانی دانشگاه تهران
    دانشجوی دکتری مدیریت کسب و کار سازمان مدیریت صنعتی

    شاپا
    2228-7965
    URI
    http://ijpa.srbiau.ac.ir/article_10483.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/316557

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب