• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • خظ‌مشی‌گذاری عمومی در مدیریت
    • دوره 5, شماره 2(پیاپی 15 و 16 پاییز و زمستان 1393
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • خظ‌مشی‌گذاری عمومی در مدیریت
    • دوره 5, شماره 2(پیاپی 15 و 16 پاییز و زمستان 1393
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    رابطه ی فرهنگ سازمانی و تمایل به کارآفرینی (مورد مطالعه: شرکت لعابیران زرقان)

    (ندگان)پدیدآور
    نیک فرجام, سعیدهنادری, نادررضایی, بیژن
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    287.3کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    امروزه سازمان ها می توانند با تعداد اندکی افراد خلاق و کارآفرین و با اجرای طرح کارآفرینانه برر ربارا ی منعطر و نوآور و فرصت گرا فائق آیند، بنابراین برای غلاه بر مشکلات و تهدیدهایی که متوجه سازمان های امروزی است، تنها یک راه حل کار ساز است و آن هم ایجاد بستر فرهنگ کارآفرینی در سازمان م-ی باشد. مطالعات و پژوهش های بالی یک رابطه مثات و بوی بین فرهنگ سازمانی و تمایل به کارآفرینی را تایید می کند, لذا به دلیر ل اهمیر ت ایر ن موضرو هدف از این مقاله بررسی رابطه ی فرهنگ سازمانی با مولفه های تمایل به کارآفرینی در شرکت لعابیران زربان پرداختره ایم. روش پژوهش حاضر توصیفی از نو هماستگی می باشد. جامعه ی آمرار ی در ایر ن پر ژوهش را کارکنران شررکت )   n= که بااستفاده از روش نمونه گیری تصادفی ساده ) 86 N= لعابیران زربان )بدون در نظر گرفتن بخش تولید( )) 107 نفرانتخاب گردید. به منظور جمع آوری داده ها از دو پرسشرنامه ی اسرتاندارد کرارآفر ینی و فرهنرگ سرازما نی )کره برا تج یر ه و   spss آلفای 38 % و 66 % پایایی تایید شد( استفاده گردید. داده های جمع آوری شرده برا اسرتفاده از نررم افر ار تحلیل شده اند. نتایج پژوهش حاکی از این است که بین فرهنگ سازمانی و برخی از مولفه های تمایر ل بره کرارآفر ینی )ریسک پذیری متعادل، کانون کنترل، سلاست فکر، عملگرایی و رویا پردازی( رابطه ی مثارت و معنرا دار و برا مولفره تحمل ابهام رابطه ی منفی و معنادار وجود دارد اما نتایج با دست آمده عدم وجود رابطه بین فرهنگ سازمانی با برخر ی دیگر از مولفه های تمایل به کارآفرینی )نیاز به موفقیت و چالش طلای( را نشان می دهد.
    کلید واژگان
    فرهنگ سازمانی
    تمایل به کارآفرینی
    ریسک پذیری و کانون کنترل

    شماره نشریه
    215161393
    تاریخ نشر
    2015-02-20
    1393-12-01
    ناشر
    دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات
    سازمان پدید آورنده
    دانش آموخته کارشناسی ارشد, گروه مدیریت کارآفرینی, دانشگاه رازی, کرمانشاه, ایرانmansoorstar.ofsky@gmail.com
    استادیار, گروه مدیریت کارآفرینی, دانشگاه رازی, کرمانشاه, ایران
    استادیار, گروه مدیریت کارآفرینی, دانشگاه رازی, کرمانشاه, ایران

    شاپا
    2228-7965
    URI
    http://ijpa.srbiau.ac.ir/article_8760.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/316505

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب