نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorشیرمحمدی, قاسمfa_IR
dc.contributor.authorحیدرنژاد, محمدfa_IR
dc.contributor.authorپورمحمدی, محمدحسینfa_IR
dc.contributor.authorمسجدی, علیرضاfa_IR
dc.contributor.authorکمان بدست, امیرعباسfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T06:40:50Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T06:40:50Z
dc.date.available1399-07-09T06:40:50Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T06:40:50Z
dc.date.issued2020-03-20en_US
dc.date.issued1399-01-01fa_IR
dc.date.submitted2019-01-15en_US
dc.date.submitted1397-10-25fa_IR
dc.identifier.citationشیرمحمدی, قاسم, حیدرنژاد, محمد, پورمحمدی, محمدحسین, مسجدی, علیرضا, کمان بدست, امیرعباس. (1399). بررسی آزمایشگاهی تاثیر زاویه پره‌های هادی بر ضریب دبی در سرریزهای زیگزاگی تک‌سیکل مثلثی و ذوزنقه‌ای. تحقیقات آب و خاک ایران, 51(1), 191-199. doi: 10.22059/ijswr.2019.273671.668093fa_IR
dc.identifier.issn2008-479X
dc.identifier.issn2423-7833
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22059/ijswr.2019.273671.668093
dc.identifier.urihttps://ijswr.ut.ac.ir/article_72340.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/307184
dc.description.abstractسرریزهای زیگزاگی با افزایش طول تاج در یک محدوده معین عرضی، موجب افزایش ظرفیت انتقال جریان از روی سرریز می‏شوند. تحقیق حاضر به بررسی و مقایسه ضریب دبی عبوری سرریز در دو نوع سرریز زیگزاگی تک­سیکل مثلثی و ذوزنقه­ای در حضور پره­های هادی می­پردازد. آزمایش­ها بر روی یک فلوم آزمایشگاهی به طول 6، عرض 6/0 و ارتفاع 6/0 متر انجام شد. با استفاده از سرریزهای زیگزاگی تک­سیکل مثلثی و ذوزنقه­ای که هر کدام دارای تعداد دو، چهار و شش پره بودند، عملکرد هیدرولیکی آن­ها مورد بررسی قرار گرفت و سپس نتایج آن­ها با یکدیگر مقایسه شد. نتایج تحقیق نشان داد در سرریز ذوزنقه­ای زاویه قرارگیری 60 درجه پره­ها و در سرریز مثلثی زاویه قرارگیری 45 درجه پره­ها بر روی تاج (ذوزنقه­ای، مثلثی)، شرایط مطلوب­تری را جهت افزایش ضریب دبی دارا بود. از این رو می­توان بیان داشت در یک نسبت بار هیدرولیکی ثابت (H<sub>d</sub>/P = 0.2)، سرریز ذوزنقه­ای با دو و شش پره به­ترتیب 8/38 و 3/10 درصد نسبت به شرایط بدون پره سبب افزایش ضریب دبی شده­اند؛ همچنین در یک نسبت بار هیدرولیکی ثابت (H<sub>d</sub>/P = 0.2)، سرریز مثلثی با دو و شش پره به‌ترتیب 3/28 و 7/11درصد نسبت به شرایط بدون پره سبب افزایش ضریب دبی شده­اند.fa_IR
dc.format.extent1379
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تهرانfa_IR
dc.publisherUniversity of Tehranen_US
dc.relation.ispartofتحقیقات آب و خاک ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofIranian Journal of Soil and Water Researchen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22059/ijswr.2019.273671.668093
dc.subjectسرریز زیگزاگی تک سیکلfa_IR
dc.subjectضریب دبیfa_IR
dc.subjectپره هادیfa_IR
dc.subjectسازه‌های آبیfa_IR
dc.titleبررسی آزمایشگاهی تاثیر زاویه پره‌های هادی بر ضریب دبی در سرریزهای زیگزاگی تک‌سیکل مثلثی و ذوزنقه‌ایfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentگروه علوم و مهندسی آب، پردیس علوم و تحقیقات خوزستان، دانشگاه آزاد اسلامی،fa_IR
dc.contributor.departmentگروه علوم و مهندسی آب، واحد اهواز، دانشگاه آزاد اسلامی، اهواز، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه علوم و مهندسی آب، دانشگاه آزاد اسلامی شوشتر، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه علوم و مهندسی آب، دانشگاه آزاد اسلامی اهواز، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentگروه سازه های آبی- دانشگاه آزاد اسلامی- واحد علوم و تحقیقات خوزستانfa_IR
dc.citation.volume51
dc.citation.issue1
dc.citation.spage191
dc.citation.epage199


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد