• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Issues in Language Teaching
    • Volume 9, Issue 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Issues in Language Teaching
    • Volume 9, Issue 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    The Role of Emotioncy in Cognitive Load and Sentence Comprehension of Language Learners

    (ندگان)پدیدآور
    Azamnouri, NazaninPishghadam, RezaNaji Meidani, Elham
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    811.3کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    Research Paper
    زبان مدرک
    English
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    Emotion and cognition are both considered influential factors in language learning. In this study, the role of "emotioncy" (which is a combination of emotion and frequency) in the cognitive load and sentence comprehension of a group of language learners was examined. Emotioncy includes emotions that are evoked by the senses. To this aim, 200 English as a foreign language (EFL) learners were asked to fill out the NASA Task Load Test, a sentence comprehension test, and an emotioncy scale. Confirmatory factor analysis (CFA) was run to measure the construct validity of the emotioncy scale. Subsequently, Pearson Product-Moment correlation coefficient and structural equation modeling (SEM) were used to analyze the data. The results showed that emotioncy has a significantly negative and positive relationship with cognitive load and sentence comprehension, respectively (p
    کلید واژگان
    emotion
    cognition
    Emotioncy
    Cognitive load
    sentence comprehension

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2020-06-01
    1399-03-12
    ناشر
    Allameh Tabataba’i University Press
    دانشگاه علامه طباطبایی
    سازمان پدید آورنده
    English Department, Faculty of Letters & Humanities Ferdowsi University of Mashhad, Mashhad, Iran
    Professor at Ferdowsi University of Mashhad, Mashhad, Iran
    English Department, Faculty of Letters & Humanities Ferdowsi University of Mashhad, Mashhad, Iran

    شاپا
    2322-3715
    2476-6194
    URI
    https://dx.doi.org/10.22054/ilt.2020.51543.485
    http://ilt.atu.ac.ir/article_11073.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/304330

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب