• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه مدیریت اسلامی
    • دوره 26, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه مدیریت اسلامی
    • دوره 26, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    عوامل تأثیرگذار بر برندسازی اسلامی

    (ندگان)پدیدآور
    رستمی, محمد رضافیض, داودزارعی, عظیمرستگار, عباسعلیملکی مین باش رزگاه, مرتضی
    Thumbnail
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف این پژوهش شناسایی و بررسی عوامل مؤثر بر برندسازی اسلامی در صنایع ایران به منظور ارائه چارچوبی مفهومی برای ورود به بازارهای جهانی است. روش پژوهش از نوع ترکیبی اکتشافی است که پی­درپی در دو بخش کیفی و کمی انجام شده است. در گام اول پژوهش به منظور دستیابی به اهداف پژوهش با استفاده از مصاحبه‌های عمیق نیمه ساختاریافته با 14 نفر از خبرگان، متخصصان و استادان دانشگاهی و صنعت در زمینه‌های بازاریابی، برندسازی و برندسازی اسلامی که به روش نمونه­گیری ترکیبی هدفمند قضاوتی و روش گلوله برفی انتخاب شده بودند، مؤلفه­های برندسازی اسلامی و هم­چنین عوامل مؤثر بر آن شناسایی و دسته­بندی شد. سپس در مرحله کمی در قالب روش تحقیق توصیفی­ ـ پیمایشی و از طریق ابزار پرسشنامه محقق ساخته نظر و دیدگاه­های 328 نفر از مدیران و کارشناسان بازاریابی در 60 شرکت با نام اسلامی گردآوری شد. سپس، داده با استفاده از تحلیل عاملی تأییدی و نرم­افزار LISREL مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج پژوهش در مرحله نظرسنجی از خبرگان منجر به شناسایی سه مؤلفه اصلی رویکردها، فرصتها و چالشهای برندسازی اسلامی و عوامل اثرگذار بر آن شد.
    کلید واژگان
    برندسازی اسلامی
    تقاضای بازارهای اسلامی
    وسعت کاربرد برند اسلامی
    تصویر ذهنی

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2018-06-22
    1397-04-01
    ناشر
    دانشگاه جامع امام حسین علیه السلام
    Imam Hussein University
    سازمان پدید آورنده
    دانشکده اقتصاد، مدیریت و علوم اداری دانشگاه سمنان
    دانشکده اقتصاد، مدیریت و علوم اداری دانشگاه سمنان
    دانشکده اقتصاد، مدیریت و علوم اداری دانشگاه سمنان
    دانشکده اقتصاد، مدیریت و علوم اداری دانشگاه سمنان
    عضو هیات علمی گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده اقتصاد، مدیریت و علوم اداری، دانشگاه سمنان، سمنان

    شاپا
    2251-6980
    2645-5234
    URI
    https://im.ihu.ac.ir/article_204879.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/304079

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب