عوامل تأثیرگذار بر برندسازی اسلامی
(ندگان)پدیدآور
رستمی, محمد رضافیض, داودزارعی, عظیمرستگار, عباسعلیملکی مین باش رزگاه, مرتضی
نوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف این پژوهش شناسایی و بررسی عوامل مؤثر بر برندسازی اسلامی در صنایع ایران به منظور ارائه چارچوبی مفهومی برای ورود به بازارهای جهانی است. روش پژوهش از نوع ترکیبی اکتشافی است که پیدرپی در دو بخش کیفی و کمی انجام شده است. در گام اول پژوهش به منظور دستیابی به اهداف پژوهش با استفاده از مصاحبههای عمیق نیمه ساختاریافته با 14 نفر از خبرگان، متخصصان و استادان دانشگاهی و صنعت در زمینههای بازاریابی، برندسازی و برندسازی اسلامی که به روش نمونهگیری ترکیبی هدفمند قضاوتی و روش گلوله برفی انتخاب شده بودند، مؤلفههای برندسازی اسلامی و همچنین عوامل مؤثر بر آن شناسایی و دستهبندی شد. سپس در مرحله کمی در قالب روش تحقیق توصیفی ـ پیمایشی و از طریق ابزار پرسشنامه محقق ساخته نظر و دیدگاههای 328 نفر از مدیران و کارشناسان بازاریابی در 60 شرکت با نام اسلامی گردآوری شد. سپس، داده با استفاده از تحلیل عاملی تأییدی و نرمافزار LISREL مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج پژوهش در مرحله نظرسنجی از خبرگان منجر به شناسایی سه مؤلفه اصلی رویکردها، فرصتها و چالشهای برندسازی اسلامی و عوامل اثرگذار بر آن شد.
کلید واژگان
برندسازی اسلامیتقاضای بازارهای اسلامی
وسعت کاربرد برند اسلامی
تصویر ذهنی
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2018-06-221397-04-01
ناشر
دانشگاه جامع امام حسین علیه السلامImam Hussein University
سازمان پدید آورنده
دانشکده اقتصاد، مدیریت و علوم اداری دانشگاه سمناندانشکده اقتصاد، مدیریت و علوم اداری دانشگاه سمنان
دانشکده اقتصاد، مدیریت و علوم اداری دانشگاه سمنان
دانشکده اقتصاد، مدیریت و علوم اداری دانشگاه سمنان
عضو هیات علمی گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده اقتصاد، مدیریت و علوم اداری، دانشگاه سمنان، سمنان
شاپا
2251-69802645-5234



