• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه مدیریت صنعتی
    • دوره 14, شماره 48
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه مدیریت صنعتی
    • دوره 14, شماره 48
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    ارائه الگویی جهت بهبود عملکرد فرایند خلق مشترک محصولات جدید در سازمان

    (ندگان)پدیدآور
    عبدی برآفتابی, پریازاهدی, محمد رضاکیانی, وحیدعباسی, مرتضی
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    1.016 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    ﭘﯿﺸﺮﻓﺖ ﺳﺮﯾﻊ ﻓﻨﺎوری ﺳﺎزﻣﺎن‌ﻫﺎ را به گسترش فعالیت‌های NPD خود در سراسر مرزهای سازمانی تشویق کرده است. روش خلق مشترک به‌عنوان یکی از رویکردهای موفق در توسعه‌ی مزایای رقابتی، به‌کار گرفته شده است. تامینکنندگان و برخی سازمانهای پیشروی بین‌المللی در حال گسترش فعالیت‌های خود به سمت یکدیگر بوده و مطابق با ادبیات، خلق ارزش برای دو طرف به صورت مشترک انجام می‌پذیرد. خلق مشترک به معنای مشارکت فعال تامین کننده یکی از محوری‌ترین اصول این دیدگاه نوظهور می‌باشد. در راﺳﺘﺎی اﯾﻦ ﻫﺪف، ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ، ﻧﯿﺎزﻣﻨﺪ روﯾﮑﺮد ﺳﺎﺧﺘﺎری اﺳﺖ ﮐﻪ در آن عواملی که بر عملکرد فرایند خلق مشترک تاثیرگذارند را در ﻧﻈﺮ ﺑﮕﯿﺮد. پرسش اساسی اینجاست که این عوامل از چه میزان اهمیتی برخوردار هستند. برخلاف تحقیقات پیشین این مقاله، علاوه بر نگاهی جامع بر عوامل موثر بر عملکرد این فرایند میزان ارزش نسبی هر یک از عوامل با در نظر گرفتن تاثیرات متنقابل آنها ، مورد بررسی قر ار گرفته است. این بررسی از طریق پیمایش دریک سازمان صنعتی با استفاده از روش دلفی جهت شناسایی و بومی سازی عوامل و مدل تحلیل شبکه در تعیین وزن هر یک از عوامل صورت گرفته است. روایی پرسشنامه از طریق نظر خبرگان و پایایی آن با ضریب توافق کندال0.59 و نرخ ناسازگاری تایید شده است. جامعه آماری این پژوهش خبرگان سازمان صنعتی بوده است. نتایج حاکی از آن است که عوامل"تحقیق و توسعه"، "تولید"، "نیروهای پیشران مرتبط با تامین کننده" و "مدیریت پایان عمر" دارای اولویت بالاتری هستند. لذا توجه به این عوامل می‌تواند سرمنشا تحول در دیدگاه مدیران ارشد قرار گیرد.
    کلید واژگان
    توسعه محصول جدید
    فرایند خلق مشترک
    مشارکت تامین کننده
    تجزیه و تحلیل شبکه‌ای

    شماره نشریه
    48
    تاریخ نشر
    2019-08-23
    1398-06-01
    ناشر
    دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج
    سازمان پدید آورنده
    مهندسی صنایع(سیستم و بهره وری)،مدیریت فناوری نرم،صنعتی مالک اشتر،تهران،ایران
    دانشکده مدیریت و فناوری‌های نرم، دانشگاه صنعتی مالک اشتر، تهران، ایران
    کارشناس امار. علوم پایه، دانشگاه رازی، کرمانشاه،ایران
    استادیار گروه مهندسی صنایع ، دانشکده مدیریت و فناوری نرم، دانشگاه صنعتی مالک اشتر، تهران، ایران

    شاپا
    2008-9007
    URI
    http://imj.iausdj.ac.ir/article_669134.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/303598

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب