نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorکوهی فایق, آزادهfa_IR
dc.contributor.authorحقیقی, محمدfa_IR
dc.contributor.authorرشید کابلی, مجیدfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T06:29:28Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T06:29:28Z
dc.date.available1399-07-09T06:29:28Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T06:29:28Z
dc.date.issued2011-12-22en_US
dc.date.issued1390-10-01fa_IR
dc.date.submitted2018-01-11en_US
dc.date.submitted1396-10-21fa_IR
dc.identifier.citationکوهی فایق, آزاده, حقیقی, محمد, رشید کابلی, مجید. (1390). بررسی ارتباط ابزارهای پیشبرد فروش و رفتار خرید مصرف کنندگان در صنایع غذایی (فروشگاههای رفاه اصفهان). فصلنامه مدیریت صنعتی, 6(18), 51-60.fa_IR
dc.identifier.issn2008-9007
dc.identifier.urihttp://imj.iausdj.ac.ir/article_537440.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/303398
dc.description.abstractاین تحقیق تأثیر برخی از ابزارهای پیشبرد فروش از جمله کوپن، تخفیف قیمت، نمونه های مجانی، بسته های جایزه و نمایش در فروشگاه را بر امتحان محصول و خرید مجدد مصرف کننده بررسی می کند. هدف از انجام این تحقیق بررسی تأثیر این ابزار به عنوان یکی از اجزای آمیخته بازاریابی بر تصمیم خرید مصرف کنندگان است تا با ارائه نتایج آن به تولید کنندگان و خرده فروشان بتوان گامی در جهت افزایش فروش و در پی آن افزایش تولید برداشت. برای این منظور از ابزار پرسشنامه استفاده شده است. روش پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر شیوه انجام و گرد آوری اطلاعات از شاخه همبستگی می باشد. تجزیه و تحلیل داده های این پژوهش در دو سطح آمار توصیفی و آمار استنباطی صورت گرفته است. در سطح آمار توصیفی از فراوانی، درصد، میانگین و انحراف معیار و در سطح آمار استنباطی از ضریب همبستگی پیرسون استفاده شده است.جامعه مورد آزمایش در این تحقیق خریداران مواد غذایی در فروشگاههای رفاه اصفهان هستند. از تعداد 330 مشتری به طور تصادفی نظر خواهی انجام گرفت که از این تعداد، 303 پرسشنامه قابل استفاده بدست آمده است.سپس با استفاده از نرم افزار SPSS و ضریب همبستگی به بررسی رابطه بین متغیرهای مستقل و وابسته و آزمون فرضیه ها پرداخته شده است. نتایج بدست آمده از این تحقیق بیانگر این است که برای ترغیب مصرف کنندگان به امتحان محصول می توان از نمونه رایگان و نمایش در فروشگاه استفاده کرد و تخفیف قیمت و کوپن در تکرار خرید نقش مؤثر تری را ایفا می کنند. بنابر این با توجه به اینکه کالای ما در کدام مرحله از عمر خود می باشد و نیازمند چه تبلیغی است می توان از هریک از ابزارهای پیشبرد فروش در جای مناسب استفاده نمود تا بهترین بازده را داشته باشند.fa_IR
dc.format.extent229
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندجfa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه مدیریت صنعتیfa_IR
dc.subjectپیشبرد فروشfa_IR
dc.subjectابزارهای پیشبرد فروشfa_IR
dc.subjectامتحان محصولfa_IR
dc.subjectخرید مجددfa_IR
dc.titleبررسی ارتباط ابزارهای پیشبرد فروش و رفتار خرید مصرف کنندگان در صنایع غذایی (فروشگاههای رفاه اصفهان)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد مدیریت بازرگانیfa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیأت علمی دانشگاه تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیأت علمی دانشگاه اصفهانfa_IR
dc.citation.volume6
dc.citation.issue18
dc.citation.spage51
dc.citation.epage60


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد