نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمقبل باعرض, عباسfa_IR
dc.contributor.authorامینی, محمدرضاfa_IR
dc.contributor.authorخسروانیان, حمیدرضاfa_IR
dc.contributor.authorیارجانلی, حامدfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T06:29:20Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T06:29:20Z
dc.date.available1399-07-09T06:29:20Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T06:29:20Z
dc.date.issued2013-05-22en_US
dc.date.issued1392-03-01fa_IR
dc.date.submitted2018-01-08en_US
dc.date.submitted1396-10-18fa_IR
dc.identifier.citationمقبل باعرض, عباس, امینی, محمدرضا, خسروانیان, حمیدرضا, یارجانلی, حامد. (1392). تدوین استراتژی عملیاتی تولید سه مرحله‌ای بر اساس مدل میلتنبرگ (مورد مطالعه: یک شرکت آب‌معدنی). فصلنامه مدیریت صنعتی, 8(23), 109-130.fa_IR
dc.identifier.issn2008-9007
dc.identifier.urihttp://imj.iausdj.ac.ir/article_537327.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/303352
dc.description.abstractبکارگیری هر نوع استراتژی تولیدی، مستلزم شناسایی و پایش وضعیت فعلی سیستم در سطوح داخلی و خارجی، از یک سو و ارائه راهبرد‌هایی در جهت بهبود وضعیت سیستم از سوی دیگر می‌باشد. این مقاله با بهره‌گیری از مدل میلتنبرگ (1995و2008) و با تمرکز بر5 هدف استراتژیک تولیدی (سیستم‌ تولیدی، خروجی‌‌های تولیدی، اهرم‌‌های تولیدی، قابلیت‌‌های تولیدی و آنالیز رقابتی) به معرفی مدل 3 مرحله‌ای استراتژی تولید پرداخته به نحوی که در مرحله اول، ابتدا نوع سیستم تولیدی باتوجه به 4 شاخص حجم وتنوع تولید، نوع چیدمان کارخانه وجریان مواد، مشخص می‌شود. سپس اهرم‌‌های تولیدی شش‌گانه ارزیابی و قابلیت‌های هرکدام تعیین خواهند شد. در مرحله دوم که به ترسیم وضعیت مطلوب شرکت در بازار می‌پردازد، خروجی‌‌های مورد بررسی قرار گرفته و با استفاده از تکنیک فرآیند تحلیل سلسله مراتبی (AHP) اولویت‌بندی شده و ویژگی‌های سیستم تولیدی مطلوب شناسایی می‌گردد. همچنین به منظور بررسی جایگاه شرکت و سایر رقبا در بازار، آنالیز رقابتی انجام خواهد گرفت. در مرحله آخر، باتوجه به نتایج حاصل از مراحل قبل، استراتژی بهبود تدوین می‌گردد به نحوی که اگر سیستم جاری نیازمند تغییرات اساسی باشد، نوع سیستم تولیدی تغییر خواهد یافت؛ درغیر این صورت، فرآیند بهبود باتمرکز بر بهبود اهرم‌‌های تولیدی، عملیاتی می‌گردد. به منظور نمایش قابلیت‌‌های مدل ارائه شده، یک شرکت آب معدنی به عنوان مورد مطالعه انتخاب گردید. نتایج اجرای الگوی پیشنهادی نشان داد سیستم تولیدی شرکت مذکور، سیستم تولیدی مبتنی برتجهیزات  بوده و خروجی تولیدی استراتژیک شرکت، عامل هزینه می‌باشد. به منظور تحقق اهداف استراتژیک تولیدی سازمان، پس از انجام آنالیز رقابتی مقرر شد که سیستم کنونی تولید به سیستم تولیدی جریان پیوسته تغییر یابد. <strong> </strong>fa_IR
dc.format.extent1087
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندجfa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه مدیریت صنعتیfa_IR
dc.subjectاستراتژی تولیدfa_IR
dc.subjectاهرم تولیدfa_IR
dc.subjectسیستم ‌های تولیدیfa_IR
dc.subjectخروجی تولیدfa_IR
dc.subjectمدل میلتنبرگfa_IR
dc.titleتدوین استراتژی عملیاتی تولید سه مرحله‌ای بر اساس مدل میلتنبرگ (مورد مطالعه: یک شرکت آب‌معدنی)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد مدیریت صنعتی، دانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد مدیریت صنعتی، دانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت فناوری اطلاعات، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات تهرانfa_IR
dc.citation.volume8
dc.citation.issue23
dc.citation.spage109
dc.citation.epage130


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد