نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorفرهنگی, علی اکبرfa_IR
dc.contributor.authorلطفی, محمودfa_IR
dc.contributor.authorکرباسیان, بهارهfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T06:29:13Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T06:29:13Z
dc.date.available1399-07-09T06:29:13Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T06:29:13Z
dc.date.issued2013-12-22en_US
dc.date.issued1392-10-01fa_IR
dc.date.submitted2018-01-07en_US
dc.date.submitted1396-10-17fa_IR
dc.identifier.citationفرهنگی, علی اکبر, لطفی, محمود, کرباسیان, بهاره. (1392). سنجش رضایت مشتری با استفاده از تصمیم گیری گروهی و تکنیک Ftopsis ( مطالعه موردی شرکت پارس پرند حیان ). فصلنامه مدیریت صنعتی, 8(26), 1-10.fa_IR
dc.identifier.issn2008-9007
dc.identifier.urihttp://imj.iausdj.ac.ir/article_537266.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/303313
dc.description.abstractدر دنیای امروز سازمانهای موفق خواهند بود که بتوانند رضایت مشتریان خود را بیشتر تأمین کنند چرا که مشتری مهمترین دارایی سازمان می باشد. با توجه به اهمیت موضوع، این مقاله بر ان است که با استفاده از تکنیکهای تصمیم گیری گروهی و تکنیکهای تصمیم گیری چند معیاره فازی اقدام به رتبه بندی عوامل موثر بررضایتمندی مشتری نماید. در این راستا ابتدا با استفاده از تکنیک دلفی به همراه مقیاس لیکرت فازی به عنوان روشی مناسب برای تهیه پرسشنامه جهت شناسایی معیارها و شاخصهای آن استفاده شده است. در ادامه با استفاده از تکنیک تأپسیس فازی جهت رتبه بندی معیارهای موثر بررضایتمندی به مشتریان اقدام شده است. و با توجه به وجود ابهام و عدم قطعیت در اظهارات تصمیم گیرندگان بیان داده ها به صورت قطعی نامناسب  تشخیص داده شده است و از آنجا که قضاوتهای انسانی نمیتوانند به وسیله مقادیر عددی دقیق برآوردشوند و معمولاً مبهم هستند از روشهای تصمیم گیری چند شاخصه فازی استفاده شده است. در ادامه با استفاده از یک مدل برنامه ریزی خطی اقدام به تعیین اوزان کاردینال سئوالات مطرح شده در پرسشنامه گردیده است.در انتها یک فرمول برای اندازه گیری رضایتمندی مشتریان ارائه شده است.fa_IR
dc.format.extent684
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندجfa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه مدیریت صنعتیfa_IR
dc.subjectرضایتمندی مشتریfa_IR
dc.subjectتصمیم گیری گروهیfa_IR
dc.subjectتصمیم گیری چند شاخصهfa_IR
dc.subjectتکنیک تاپسیس فازیfa_IR
dc.subjectاوزان کاردینالfa_IR
dc.titleسنجش رضایت مشتری با استفاده از تصمیم گیری گروهی و تکنیک Ftopsis ( مطالعه موردی شرکت پارس پرند حیان )fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیات علمی دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری مدیریت صنعتی دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران، عضو هیأت علمی رشته مهندسی صنایع، دانشگاه آزاد اسلامی واحد مبارکه، اصفهان، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری مدیریت صنعتی دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران، پردیس کیش، کیش، ایرانfa_IR
dc.citation.volume8
dc.citation.issue26
dc.citation.spage1
dc.citation.epage10


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد