بکارگیری ANP فازی در تعیین شاخص های اصلی انتخاب محصول در شرکت سایپادیزل
(ندگان)پدیدآور
آقاکثیری, حامدفکری, رکسانانوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
با توجه به منابع مدیریتی محدود و عدم امکان تخصیص منابع بطور کامل، انتخاب محصول مناسب جهت تولید در شرکت های صنعتی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. شرکت های تولید کننده خودرو در رده تجاری و سنگین مورد استفاده در حمل و نقل جاده ای نیز از این قاعده مستثنی نیستند ، به طوری که زیاد بودن گزینه های انتخابی توسط شرکت های مادر و همچنین رقابت میان شرکت های معتبر، موجب افزایش شاخص انتخاب محصول مناسب در این صنعت شده اند. هدف از این مقاله، تعیین و اولویت بندی شاخص های اساسی در انتخاب محصول مناسب در شرکت های خودروسازی سنگین می باشد که در این خصوص مطالعه موردی در شرکت سایپادیزل انجام شده است. روش تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر روش گردآوری اطلاعات، پیمایشی بوده که از طریق توزیع پرسش نامه بین مدیران بخش تحقیقات و مهندسی سایپادیزل انجام شده است. به طوری که ابتدا عوامل داخلی و خارجی سازمانهای تولید کننده خودروهای سنگین شناسایی می شود و سپس شاخص های ارزیابی و انتخاب محصولات سنگین مناسب در شرکت سایپا استخراج خواهد شد و در نهایت با روش فرایند تحلیل شبکه ای فازی (FANP) این معیار ها الویت بندی می شوند. نتایج حاصل از این تحقیق که با استفاده از روش ANP فازی بررسی شده است مؤید آن است که از بین شاخص های انتخاب محصول، هزینه و میزان رضایت مشتریان بیشترین الویت را دارا می باشد.
کلید واژگان
شاخص های ارزیابیانتخاب محصول
تحلیل شبکه ای فازی
الویت بندی معیارها
شماره نشریه
29تاریخ نشر
2014-11-221393-09-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندجسازمان پدید آورنده
کارشناسی ارشد مهندسی صنایعاستادیار و عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور




