تلفیق تحلیل عاملی و تکنیک رویکرد ترکیبی (AHP-TOPSIS)جهت رتبهبندی معیارها و ارزیابی عوامل مؤثر بر برند
(ندگان)پدیدآور
نایب گاوگانی, امیرچرتاب جباری, سینایوسفی نژاد عطاری, مهدینوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
امروزه ﺷﺨﺼﻴﺖ ﺑﺮﻧﺪ، هستهی ﻣﺮﻛﺰﻱ ﻭ نزدیکترین ﻣﺘﻐﻴﺮ ﺩﺭ تصمیمگیری ﻣﺸﺘﺮیان ﺩﺭ ﻫﻨﮕﺎﻡ ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ است. ﺑﺮﻧﺪﻳﻨﮓ ﺩﺭ صنایع غذایی ایران ﭘﺪﻳﺪهﺍﻱ ﻧﻮﻇﻬﻮﺭ است. هدف این مقاله بررسی و شناسایی عوامل مؤثر بر برند با در نظر گرفتن جامعه آماری ۱۵۰ نفر از مشتریان کارخانه نان صنعتی پاکارد در سطح شهر تبریز میباشد که به روش نمونهگیری در دسترس انتخابشده است. در این مقاله سعی شده با استفاده از روش تحلیل عاملی و تکنیک رویکرد ترکیبی (AHP-TOPSIS) در نرمافزارهای SPSS و EXCEL چارچوبی ارائه گردد تا شباهتها و تفاوتهای موجود بین نظرات مصرفکنندگان درزمینه عوامل مؤثر بر برند مورد تحلیل قرار گیرد.یافتههای ارائهشده نشان میدهد، مؤثرترین عامل در قدرت برند نقش مدیریتی و کم اثرترین عامل گرایشها سیاسی مشتریان میباشد.
کلید واژگان
برندعوامل مؤثر بر برند
نان پاکارد
تحلیل عاملی
AHP-TOPSIS
شماره نشریه
30تاریخ نشر
2014-12-221393-10-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندجسازمان پدید آورنده
دانشجوی دکترا مهندسی صنایع، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد قزوین ، دانشکده مهندسی صنایع و مکانیک، قزوین،ایراندانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تبریز ، دانشکده مدیریت و اقتصاد، تبریز،ایران
عضو هیئت علمی گروه مهندسی صنایع، واحد بناب، دانشگاه آزاد اسلامی، بناب، ایران




