تأثیر مدیریت ارتباط با مشتری الکترونیکی بر وفاداری مشتریان با استفاده از تکنیکهای دادهکاوی
(ندگان)پدیدآور
رنگریز, حسنبایرامی شهریور, زهرانوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
با گسترش اینترنت، سازمانها از روشهای مختلف E-CRM استفاده میکنند. یکی از اهداف سازمانها در استفاده از E-CRM افزایش وفاداری مشتریان و حفظ مشتریان وفادار جهت دستیابی به مزیت رقابتی و سودآوری است. هدف این پژوهش بررسی تأثیر E-CRM بر وفاداری مشتریان بانک ملت با استفاده از تکنیکهای دادهکاوی است. در این پژوهش از روشهای خوشهبندی با الگوریتم K-means و شبکههای عصبی (با الگوریتم پس انتشار خطا) و مدل LRFM از طریق برنامهنویسی در نرمافزارهای متلب و اکسل استفاده شده است. نتایج پژوهش نشان داد که با افزایش میزان استفاده مشتریان از خدمات E-CRMوفاداری آنها افزایش مییابد. رابطه بین E-CRM، مؤلفههای مدل LRFM و وفاداری یک رابطه غیرخطی است و میزان تغییر در وفاداری به ازای تغییر E-CRM، مقداری ثابت نیست. میزان افزایش وفاداری تابعی از مؤلفههای LRFM، مقدار E-CRM و اوزان بهدستآمده در شبکه عصبی است.
کلید واژگان
E-CRMوفاداری مشتری
دادهکاوی
LRFM
شماره نشریه
27تاریخ نشر
2019-04-211398-02-01
ناشر
دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University
سازمان پدید آورنده
عضو هیئت علمی، گروه مدیریت کسبوکار، دانشکده مدیریت، دانشگاه خوارزمی، تهران.کارشناس ارشد، مدیریت فناوری اطلاعات، دانشکده مدیریت، دانشگاه الزهراء واحد ارومیه (نویسنده مسئول)؛ zahraa.beyrami@gmail.com
شاپا
1735-112X2538-2527




