• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات مدیریت کسب و کار هوشمند
    • دوره 7, شماره 27
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات مدیریت کسب و کار هوشمند
    • دوره 7, شماره 27
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    چالش‌های حوزه ارزش‌گذاری و ارزیابی شرکت‌های نوپای فناوری اطلاعات

    (ندگان)پدیدآور
    تقوی فرد, محمدتقیرادمرد, مصطفیجعفر نژاد, سهیلاهراتی نیک, محمدرضا
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    1009.کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    ارزش‌گذاری کسب‌وکارهای نوپا همواره موضوعی مهم در مذاکرات میان کارآفرینان و سرمایه‌گذاران بوده است. بررسی پژوهش‌های موجود نشان می‌دهد علیرغم اهمیت موضوع، شناخت کافی در مورد این بخش مهم وجود ندارد و شناسایی راه‌حل مناسب هم برای کارآفرینان و هم برای سرمایه‌گذاران لازم و ضروری است. پژوهش‌های انجام‌شده در زمینه ارزش‌گذاری کسب‌وکارهای نوپا بر این نکته تأکید داشته‌اند که ارزش‌گذاری چنین کسب‌وکارهایی به دلایل متعدد امری پیچیده و دشوار است. هدف از این پژوهش بررسی چالش­های نظام ارزش‌گذاری شرکت‌های نوپای فناوری اطلاعات ایران بوده است. با توجه به فقدان پژوهش‌های کافی در این خصوص در ایران، همچنین پنهان بودن جنبه‌های مختلف مسئله و تفاوت‌های میان روش‌های پژوهش کیفی و کمی، حوزه موردمطالعه این پژوهش نیازمند پژوهش­هایی کیفی بود. در ابتدا ادبیات مرتبط با این حوزه مرور شد و مدل­های کمی و کیفی ارزش‌گذاری شرکت­های نوپا بررسی شدند. با روش کیفی و با استفاده از مصاحبه به جمع­آوری داده در خصوص نحوه ارزش‌گذاری شرکت­های نوپای فناوری اطلاعات در ایران و ضعف­ها و چالش­های این فرایند پرداخته شد و با خبرگان ارزش‌گذاری و سرمایه­گذاری بر روی شرکت­های نوپای فناوری اطلاعات مصاحبه شد. مصاحبه­های انجام شده به روش «تحلیل تِم» بررسی شدند و پس از تحلیل مصاحبه­ها، سه تِم اصلی (وضعیت فعلی حوزه ارزش‌گذاری شرکت‌های نوپا در ایران، چالش‌های دست‌یابی به مدل کاربردی بومی برای ارزش‌گذاری شرکت‌های نوپا، چالش‌های حوزه ارزش‌گذاری شرکت‌های نوپا در ایران) و دوازده زیرتِم شناسایی شد.v
    کلید واژگان
    کسب‌وکارهای نوپا
    ارزش‌گذاری
    شرکت‌های فناوری اطلاعات

    شماره نشریه
    27
    تاریخ نشر
    2019-04-21
    1398-02-01
    ناشر
    دانشگاه علامه طباطبائی
    Allameh Tabataba’i University
    سازمان پدید آورنده
    عضو هیئت علمی، گروه مدیریت صنعتی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران. (نویسنده مسئول)؛ dr.taghavifard@gmail.com
     دانشجوی دکتری، مدیریت فناوری اطلاعات، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران
    دانشجوی دکتری، مدیریت فناوری اطلاعات، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران
    دانشجوی دکتری، مدیریت فناوری اطلاعات، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران

    شاپا
    1735-112X
    2538-2527
    URI
    https://dx.doi.org/10.22054/ims.2019.9983
    http://ims.atu.ac.ir/article_9983.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/303090

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب