سیستمهای یادگیری الکترونیک و خروجیهای حاصله: نقش تعدیلگر انطباقپذیری ادراکشده
(ندگان)پدیدآور
زارع رواسان, احدامانی, معصومهاشرفی, امیرنوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
در سالهای اخیر، مباحث مرتبط با یادگیری الکترونیک توجه بسیاری از محققان را به خود معطوف نموده است. علیرغم افزایش توجه محققین به مطالعه سیستمهای یادگیری الکترونیک، تمرکز بر روی خروجیها و نتایج حاصل از بهکارگیری این سیستمها، کمتر مورد توجه قرار گرفته است. پژوهش حاضر در همین راستا و بهمنظور بررسی تأثیر استفاده از سیستمهای یادگیری الکترونیک بر روی نتایج حاصل از آن تعریف شده است. بدین منظور، 3 خروجی اصلی حاصل از بهکارگیری سیستم یادگیری الکترونیک شامل پشتیبان یادگیری، ایجاد ارتباط با سایرین (ساختار اجتماعی) و عملکرد آموزشی با لحاظ نمودن نقش تعدیل گر انطباقپذیری ادراکشده مورد بررسی قرار گرفته است. جامعه آماری این پژوهش شامل دانشجویان دانشگاه مهرالبرز است که در حال حاضر از سیستم یادگیری الکترونیکی استفاده مینمایند. نتایج حاصل از این پژوهش بیانگر ارتباط مثبت و مستقیم فیمابین بهکارگیری سیستم یادگیری الکترونیک و تمامی خروجیهای حاصل از آن است. همچنین، نقش تعدیل گر عامل انطباقپذیری ادراکشده در این پژوهش مورد تائید قرار گرفته است.
کلید واژگان
یادگیری الکترونیکپشتیبان یادگیری
ساختار اجتماعی
عملکرد آموزشی
انطباقپذیری ادراکشده
شماره نشریه
24تاریخ نشر
2018-08-231397-06-01
ناشر
دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University
سازمان پدید آورنده
استادیار، عضو هیئتعلمی، موسسه آموزش عالی مهر البرز، تهران. کارشناسی ارشد، مدیریت فناوری اطلاعات، موسسه آموزش عالی مهر البرز، تهران.
کارشناسی ارشد، مدیریت فناوری اطلاعات، موسسه آموزش عالی مهر البرز. (نویسنده مسئول)؛ a_ashrafy@yahoo.com
شاپا
1735-112X2538-2527




