نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorرضایی, صلاحfa_IR
dc.contributor.authorمیر عابدینی, سید جوادfa_IR
dc.contributor.authorابطحی, عطاءاللهfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T06:28:31Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T06:28:31Z
dc.date.available1399-07-09T06:28:31Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T06:28:31Z
dc.date.issued2018-05-22en_US
dc.date.issued1397-03-01fa_IR
dc.date.submitted2018-09-01en_US
dc.date.submitted1397-06-10fa_IR
dc.identifier.citationرضایی, صلاح, میر عابدینی, سید جواد, ابطحی, عطاءالله. (1397). عوامل مؤثر بر پیاده‌سازی هوشمندی کسب‌وکار در صنعت بانکداری ایران. مطالعات مدیریت کسب و کار هوشمند, 6(23), 33-81. doi: 10.22054/ims.2018.8851fa_IR
dc.identifier.issn1735-112X
dc.identifier.issn2538-2527
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22054/ims.2018.8851
dc.identifier.urihttp://ims.atu.ac.ir/article_8851.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/303066
dc.description.abstract<br /> اگرچه بسیاری از سازمان‌ها به استقرار و استفاده از سیستم‌های هوشمندی کسب‌وکار روی آورده­اند؛ اما همه آن‌ها در پیاده‌سازی این سیستم‌ها موفق نبوده­اند. تحقیق حاضر به بررسی جامع عوامل تأثیرگذار بر فرآیند پیاده­سازی اثربخش این سیستم‌ها در صنعت بانکداری ایران پرداخته است. این تحقیق از نظر هدف، یک پژوهش کاربردی و به لحاظ استراتژی اجرا، یک پژوهش پیمایشی محسوب می‌شود؛ همچنین بر اساس طرح پژوهش و نحوۀ گردآوری داده­ها، پژوهش حاضر از نوع توصیفی است که برای گردآوری اطلاعات روش‌های مطالعه اسنادی و میدانی بکار گرفته شده است. جامعه آماری این پژوهش، شامل متخصصان و خبرگان حوزه فناوری اطلاعات و فعال در پیاده­سازی راهکارهای هوشمندی کسب‌وکار در صنعت بانکداری ایران است. در این تحقیق ابتدا با استفاده از روش کتابخانه­ای به بررسی گسترده­ ادبیات موضوع پرداخته شده که نتیجه آن تهیه چارچوب اولیه عوامل مؤثر بر پیاده‌سازی هوشمندی کسب‌وکار و معیارهای اثربخشی هوشمندی کسب‌وکار بوده است. سپس با استفاده از این چارچوب اولیه و اخذ نظرات خبرگان با رویکرد تکنیک دلفی فازی، عوامل کلیدی مؤثر بر فرآیند پیاده‌سازی هوشمندی کسب‌وکار و معیارهای مهم اثربخشی هوشمندی کسب‌وکار در صنعت بانکداری ایران شناسایی شده و در نهایت مدل پیاده‌سازی اثربخش هوشمندی کسب‌وکار ارائه شده است. در ادامه تحقیق با استفاده از تحلیل عاملی تأییدی و آزمون‌های آماری به اعتبارسنجی مدل پرداخته شد. بر اساس نتایج تحقیق، ابعاد مدل پیاده­سازی اثربخش هوشمندی کسب‌وکار در صنعت بانکداری ایران شامل 10 بعد: سازمانی، انسانی، کیفیت داد، محیطی، قابلیت سیستم، راهبردی، کیفیت سرویس، زیرساخت فنی و مدیریتی و اثربخشی هوشمندی کسب‌وکار است.fa_IR
dc.format.extent1173
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علامه طباطبائیfa_IR
dc.publisherAllameh Tabataba’i Universityen_US
dc.relation.ispartofمطالعات مدیریت کسب و کار هوشمندfa_IR
dc.relation.ispartofIT Management Studiesen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22054/ims.2018.8851
dc.subjectهوشمندی کسب‌وکارfa_IR
dc.subjectپیاده‌سازی هوشمندی کسب‌وکارfa_IR
dc.subjectاثربخشی هوشمندی کسب‌وکار صنعت بانکداریfa_IR
dc.subjectتکنیک دلفی فازیfa_IR
dc.titleعوامل مؤثر بر پیاده‌سازی هوشمندی کسب‌وکار در صنعت بانکداری ایرانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری، مدیریت فناوری اطلاعات، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات، تهران.fa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، دانشکده کامپیوتر، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران مرکز، تهران.fa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، دانشکده مدیریت و اقتصاد، گروه مدیریت فناوری اطلاعات، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات، تهران.fa_IR
dc.citation.volume6
dc.citation.issue23
dc.citation.spage33
dc.citation.epage81


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد