آنالیز محتوای کمپینهای انتخاباتی 2016 ریاست جمهوری ایالاتمتحده آمریکا در توییتر
(ندگان)پدیدآور
فخری, پروینحسین زاده, مهدینوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
نتایج انتخابات ریاست جمهوری 8 نوامبر 2016 در آمریکا بسیاری را شگفتزده نمود. اغلب کارشناسان و نظرسنجیهای معمول و سنتی، هیلاری کلینتون را برنده نهایی انتخابات پیشبینی نمودند اما در واقعیت نتایج بهگونهای دیگر رقم خورد. در این پژوهش با استفاده از آنالیز شبکههای اجتماعی با رویکرد تحلیل محتوایی وضعیت کمپینهای انتخاباتی دو نامزد اصلی انتخابات آمریکا بر اساس توییتهای ارسالی طی بازه سهروزه قبل از 8 نوامبر 2016 در شبکه اجتماعی توییتر بررسی شد. مشخص گردید در اغلب جنبههای تحلیلی از قبیل تحلیل توییتها، ری توییتها، تحلیل هشتکها، تحلیل منشنها و تحلیل پروفایل کاربران کمپین ترامپ دارای برتری محسوس و در میان کاربران با گرایش بیطرف نیز احتمالاً گرایش به کمپین ترامپ غالب است. بعلاوه در این پژوهش توانستهایم برخی از استراتژیهای انتخاباتی و جریانهای سیاسی تأثیرگذار را شناسایی کنیم بهعنوانمثال فهمیدهایم کمپین کلینتون بهجای حمایت از کلینتون بیشتر به حمله به ترامپ پرداخته و بالعکس کمپین ترامپ بهجای تاختن به کلینتون بیشتر به حمایت از ترامپ پرداخته است و یا کاربران بخصوص کاربران بدون گرایش و بیطرف، به سایت ویکی لیکس و ماجرای افشای ایمیلها توجه خاص نشان دادهاند.
کلید واژگان
شبکههای اجتماعیتوییتر
آنالیز محتوا
انتخابات ریاست جمهوری ایالاتمتحده آمریکا
شماره نشریه
20تاریخ نشر
2017-06-221396-04-01
ناشر
دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University
سازمان پدید آورنده
دانشجوی دکتری، مهندسی سیستمهای نرمافزاری، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم تحقیقات، تهران.دانشیار، عضو هیئتعلمی، دانشگاه علوم پزشکی ایران، تهران. (نویسنده مسئول)؛ Hosseinzadeh.m@Iums.ac.ir
شاپا
1735-112X2538-2527




