نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorولیان, حسنfa_IR
dc.contributor.authorکوشکی جهرمی, علیرضاfa_IR
dc.contributor.authorبودلائی, حسنfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T06:28:30Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T06:28:30Z
dc.date.available1399-07-09T06:28:30Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T06:28:30Z
dc.date.issued2017-06-22en_US
dc.date.issued1396-04-01fa_IR
dc.date.submitted2018-06-24en_US
dc.date.submitted1397-04-03fa_IR
dc.identifier.citationولیان, حسن, کوشکی جهرمی, علیرضا, بودلائی, حسن. (1396). طراحی مدل قابلیت‌های فناوری اطلاعات در سازمان‌های دولتی. مطالعات مدیریت کسب و کار هوشمند, 5(20), 5-40. doi: 10.22054/ims.2018.8615fa_IR
dc.identifier.issn1735-112X
dc.identifier.issn2538-2527
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22054/ims.2018.8615
dc.identifier.urihttp://ims.atu.ac.ir/article_8615.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/303057
dc.description.abstractتوسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات طی چند دهه گذشته، تأثیرات شگرفی بر سازمان‌ها داشته است و استراتژی‌های آن‌ها را در تطبیق با محیط، تغییر داده است. هدف این تحقیق طراحی مدل قابلیت‌های فناوری اطلاعات در سازمان‌های دولتی است. روش تحقیق از حیث نتیجه جزء تحقیقات توسعه‌ای و از حیث هدف جزء تحقیقات اکتشافی و از حیث روش جزء تحقیقات کیفی است. ابزار جمع‌آوری داده‌های تحقیق مصاحبه است و به‌منظور تحلیل داده‌ها، از روش تئوری زمینه‌ای استفاده شد. در این تحقیق 14 مصاحبه انجام گرفت که شامل دو بخش مدیران آگاه از موضوع و متخصصان فناوری اطلاعات و مدیریت به‌عنوان نظریه‌پردازان این حیطه بود. مصاحبه در مراحل اولیه به‌صورت عمیق انجام شد، اما از اواسط مصاحبه‌ها به دلیل مشخص شدن کدهای مفهومی، مصاحبه‌ها هدفمندتر و به‌صورت نیمه‌باز برای مفهوم‌سازی مناسب موضوع صورت پذیرفت. تحلیل کدهای تحقیق پس از انجام کدگذاری باز، نشان داد، 132 کد در مرحله‌ی کدگذاری باز شناسایی گردید و در مرحله‌ی کدگذاری محوری دو تم اصلی «زیرساخت‌های فناوری اطلاعات» و «بهره‌برداری فناوری اطلاعات» به‌عنوان شرایط علی، ساختارهای سازمانی و سازوکارهای فرهنگی به‌عنوان شرایط مداخله‌گر و اکتساب دانش و بهره‌برداری از دانش نیز به‌عنوان شرایط زمینه‌ای مشخص شدند و درنهایت در مرحله‌ی کدگذاری انتخابی 6 مانع، 6 استراتژی فناوری اطلاعات و 11 پیامد قابلیت‌های فناوری اطلاعات در قالب دو تم اصلی یاد شده ارائه گردیدند. نتایج تحقیق نشان داد قابلیت‌های فناوری اطلاعات در سازمان‌های دولتی می‌تواند نتایج و پیامدهای مطلوبی از ارائه خدمات با کیفیت‌تر به شهروندان و ارباب‌رجوع برای آن‌ها به همراه داشته باشد.fa_IR
dc.format.extent940
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علامه طباطبائیfa_IR
dc.publisherAllameh Tabataba’i Universityen_US
dc.relation.ispartofمطالعات مدیریت کسب و کار هوشمندfa_IR
dc.relation.ispartofIT Management Studiesen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22054/ims.2018.8615
dc.subjectگرندد تئوریfa_IR
dc.subjectقابلیت فناوری اطلاعاتfa_IR
dc.subjectزیرساخت‌های فناوری اطلاعاتfa_IR
dc.subjectبهره‌برداری فناوری اطلاعاتfa_IR
dc.subjectسازمان‌های دولتی.fa_IR
dc.titleطراحی مدل قابلیت‌های فناوری اطلاعات در سازمان‌های دولتیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentاستادیار گروه مدیریت، دانشکده‌ علوم انسانی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد بندرگز، بندرگز، ایران. (نویسنده مسئول)؛ behnam.valiyan@yahoo.comfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه مدیریت، دانشکده‌ مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه MBA، دانشکده‌ی مدیریت و حسابداری، دانشگاه تهران، واحد پردیس بین المللی کیش، کیش، ایران.fa_IR
dc.citation.volume5
dc.citation.issue20
dc.citation.spage5
dc.citation.epage40


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد