| dc.contributor.author | محمدی مقدم, یوسف | fa_IR |
| dc.contributor.author | بهبودی, امیر | fa_IR |
| dc.contributor.author | حمزه, رؤیا | fa_IR |
| dc.contributor.author | خدایی, غزاله | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T06:28:22Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T06:28:22Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T06:28:22Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T06:28:22Z | |
| dc.date.issued | 2016-02-20 | en_US |
| dc.date.issued | 1394-12-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2016-07-11 | en_US |
| dc.date.submitted | 1395-04-21 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | محمدی مقدم, یوسف, بهبودی, امیر, حمزه, رؤیا, خدایی, غزاله. (1394). ارائه متدولوژی استراتژی مدیریت دانش بر اساس مارپیچ دانش سازمان. مطالعات مدیریت کسب و کار هوشمند, 4(14), 23-50. doi: 10.22054/ims.2016.4110 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 1735-112X | |
| dc.identifier.issn | 2538-2527 | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22054/ims.2016.4110 | |
| dc.identifier.uri | http://ims.atu.ac.ir/article_4110.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/303014 | |
| dc.description.abstract | <br /><strong> </strong> <br />برای ارزیابی و انتخاب استراتژی مناسب مدیریت دانش، عوامل سازمانی زیادی باید مورد توجه قرار گیرد. از طرفی در رویکرد دینامیک و پویا با نگاهی همهجانبه به سازمان برای ایجاد استراتژی مدیریت دانش، فرآیندهای خلق دانش، تسهیم دانش، حفظ دانش و کسب دانش بهطور مستقیم بر انتخاب استراتژیهای مناسب نقش دارند. در این پژوهش برای تدوین استراتژی مدیریت دانش، متدولوژی ارائه میشود که در آن با تفکیک زیرساختها و فرآیندهای مدیریت دانش، گلوگاه فرآیند مارپیچ دانش سازمان شناسایی شده و بر این اساس راهکارهای راهبردی برای سازمانها تدوین میشود. بدین منظور با مرور مبانی نظری پژوهشهای پیشین، عوامل تأثیرگذار بر استراتژی مدیریت دانش سازمانی، از چارچوبها و روشهای اجرایی استخراج شدند. در این متدولوژی عواملی که بر استراتژی مدیریت دانش، اثر میگذارند عبارتاند از: ساختار سازمانی، فرهنگ سازمانی، فناوری اطلاعات، راهبردهای منابع انسانی و فرآیندهای تسهیم، حفظ، کسب و خلق دانش. در این متدولوژی بر تأثیر متقابل ساختار سازمان، استراتژیهای فناوری اطلاعات و مدیریت منابع انسانی، با رویکردی در فرآیندهای مارپیچ دانش سازمان، بر استراتژی مدیریت دانش تأکید میشود. متدولوژی ارائهشده در قالب فرضیههای تحقیق با نظرسنجی از 36 خبره سازمانی و دانشگاهی، با استفاده از آزمون t تک نمونه و تحلیل عاملی تأییدی، مورد تأیید قرار گرفت. در پایان این متدولوژی در دو سازمان با ماهیت مختلف، پیادهسازی و نتایج آن در دو سازمان، تحلیل و مقایسه شد. | fa_IR |
| dc.format.extent | 1173 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه علامه طباطبائی | fa_IR |
| dc.publisher | Allameh Tabataba’i University | en_US |
| dc.relation.ispartof | مطالعات مدیریت کسب و کار هوشمند | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | IT Management Studies | en_US |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22054/ims.2016.4110 | |
| dc.subject | مدیریت دانش | fa_IR |
| dc.subject | استراتژی مدیریت دانش | fa_IR |
| dc.subject | متدولوژی | fa_IR |
| dc.subject | مارپیچ دانش | fa_IR |
| dc.title | ارائه متدولوژی استراتژی مدیریت دانش بر اساس مارپیچ دانش سازمان | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشیار گروه مدیریت دانشگاه نیروی انتظامی امین، تهران، ایران. | fa_IR |
| dc.contributor.department | کارشناس ارشد مدیریت صنعتی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران. )نویسنده مسئول)؛ | fa_IR |
| dc.contributor.department |
کارشناس ارشد مدیریت فناوری، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران. | fa_IR |
| dc.contributor.department | کارشناس ارشد مدیریت صنعتی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران. | fa_IR |
| dc.citation.volume | 4 | |
| dc.citation.issue | 14 | |
| dc.citation.spage | 23 | |
| dc.citation.epage | 50 | |