نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمحمدی مقدم, یوسفfa_IR
dc.contributor.authorبهبودی, امیرfa_IR
dc.contributor.authorحمزه, رؤیاfa_IR
dc.contributor.authorخدایی, غزالهfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T06:28:22Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T06:28:22Z
dc.date.available1399-07-09T06:28:22Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T06:28:22Z
dc.date.issued2016-02-20en_US
dc.date.issued1394-12-01fa_IR
dc.date.submitted2016-07-11en_US
dc.date.submitted1395-04-21fa_IR
dc.identifier.citationمحمدی مقدم, یوسف, بهبودی, امیر, حمزه, رؤیا, خدایی, غزاله. (1394). ارائه متدولوژی استراتژی مدیریت دانش بر اساس مارپیچ دانش سازمان. مطالعات مدیریت کسب و کار هوشمند, 4(14), 23-50. doi: 10.22054/ims.2016.4110fa_IR
dc.identifier.issn1735-112X
dc.identifier.issn2538-2527
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22054/ims.2016.4110
dc.identifier.urihttp://ims.atu.ac.ir/article_4110.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/303014
dc.description.abstract<br /><strong> </strong> <br />برای ارزیابی و انتخاب استراتژی مناسب مدیریت دانش، عوامل سازمانی زیادی باید مورد توجه قرار گیرد. از طرفی در رویکرد دینامیک و پویا با نگاهی همه‌جانبه به سازمان برای ایجاد استراتژی مدیریت دانش، فرآیندهای خلق دانش، تسهیم دانش، حفظ دانش و کسب دانش به‌طور مستقیم بر انتخاب استراتژی­های مناسب نقش دارند. در این پژوهش برای تدوین استراتژی مدیریت دانش، متدولوژی ارائه می‌شود که در آن با تفکیک زیرساخت‌ها و فرآیندهای مدیریت دانش، گلوگاه فرآیند مارپیچ دانش سازمان شناسایی شده و بر این اساس راهکارهای راهبردی برای سازمان‌ها تدوین می‌شود. بدین منظور با مرور مبانی نظری پژوهش‌های پیشین، عوامل تأثیرگذار بر استراتژی مدیریت دانش سازمانی، از چارچوب‌ها و روش­های اجرایی استخراج شدند. در این متدولوژی عواملی که بر استراتژی مدیریت دانش، اثر می‌گذارند عبارت‌اند از: ساختار سازمانی، فرهنگ سازمانی، فناوری اطلاعات، راهبردهای منابع انسانی و فرآیندهای تسهیم، حفظ، کسب و خلق دانش. در این متدولوژی بر تأثیر متقابل ساختار سازمان، استراتژی­های فناوری اطلاعات و مدیریت منابع انسانی، با رویکردی در فرآیندهای مارپیچ دانش سازمان، بر استراتژی مدیریت دانش تأکید می­شود. متدولوژی ارائه‌شده در قالب فرضیه‌های تحقیق با نظرسنجی از 36 خبره سازمانی و دانشگاهی، با استفاده از آزمون t تک نمونه و تحلیل عاملی تأییدی، مورد تأیید قرار گرفت. در پایان این متدولوژی در دو سازمان با ماهیت مختلف، پیاده‌سازی و نتایج آن در دو سازمان، تحلیل و مقایسه شد.fa_IR
dc.format.extent1173
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علامه طباطبائیfa_IR
dc.publisherAllameh Tabataba’i Universityen_US
dc.relation.ispartofمطالعات مدیریت کسب و کار هوشمندfa_IR
dc.relation.ispartofIT Management Studiesen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22054/ims.2016.4110
dc.subjectمدیریت دانشfa_IR
dc.subjectاستراتژی مدیریت دانشfa_IR
dc.subjectمتدولوژیfa_IR
dc.subjectمارپیچ دانشfa_IR
dc.titleارائه متدولوژی استراتژی مدیریت دانش بر اساس مارپیچ دانش سازمانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار گروه مدیریت دانشگاه نیروی انتظامی امین، تهران، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد مدیریت صنعتی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران. )نویسنده مسئول)؛fa_IR
dc.contributor.department کارشناس ارشد مدیریت فناوری، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد مدیریت صنعتی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران.fa_IR
dc.citation.volume4
dc.citation.issue14
dc.citation.spage23
dc.citation.epage50


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد