عوامل درون سازمانی و برون سازمانی مؤثر بر پذیرش نوآوری های حوزه خدمات ارزش افزوده موبایل
(ندگان)پدیدآور
نقی زاده, محمدتقوا, محمدرضاصالحی, مهدینوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
افزایش ضریب نفوذ استفاده از موبایل در ایران به بیش از 79 %، پتانسیل بالقوهای را برای ارائهخدمات ارزش افزوده سیار در کشور فراهم آورده است. موفقیت شرکت های ارائه دهندهخدمات ارزش افزوده، به صورت جدی به میزان نوآوری آن ها و پذیرش این نوآوری ها توسطمصرف کنندگان بستگی دارد. لذا این تحقیق، سعی دارد تا به شناسایی و تعیین میزان تأثیرعوامل درون و برون سازمانی بر میزان پذیرش نوآوری خدمات ارزش افزوده توسط مشتریانبپردازد. جامعه آماری این تحقیق شامل خدمات ارزش افزوده موبایلی است که بیش از یکسال از ارائه آن ها به بازار می گذرد. به منظور بررسی این رابطه، پس از انجام مطالعات اکتشافیو ارائه مدل پیشنهادی، اقدام به پیمایش و تجزیه وتحلیل داده های به دست آمده از نمونه تصادفیانتخاب شده که شامل 53 خدمت ارزش افزوده ارائه شده توسط شرکت های مختلف بود، شد ودر ادامه با استفاده از روش مدل سازی معادلات ساختاری )حداقل مربعات جزئی( روابط میانمتغیرهای تحقیق و شدت آن ها موردبررسی و تائید قرار گرفت. درنهایت با تأیید رابطه قویمیان عوامل برون سازمانی و پذیرش نوآوری و همچنین رابطه متوسط میان عوامل فناورانهدرون سازمانی و پذیرش نوآوری های مرتبط با خدمات ارزش افزوده موبایل، ضمن ارائه نتایجو دستاوردهای تحقیق، پیشنهاد هایی جهت استفاده مدیران و کارشناسان حوزه خدمات ارزش افزوده موباایل در ایران مطرح شد.
کلید واژگان
خدمات ارزش افزودهعوامل فناورانه درون سازمانی و برون سازمانی
مدل سازی معادلات ساختاری
شماره نشریه
10تاریخ نشر
2015-01-211393-11-01
ناشر
دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University
سازمان پدید آورنده
) استادیار دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبائی )نویسنده مسئولدانشیار دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبائی
کارشناس ارشد مدیریت فناوری، دانشگاه علامه طباطبائی
شاپا
1735-112X2538-2527




