آسیب شناسی اثربخشی کاربرد فناوری اطلاعات و خدمات اداری در قانون مدیریت خدمات کشوری
(ندگان)پدیدآور
خیراندیش, مهدیشاکری نوایی, غلامرضاغنی زاده, عبدالرضابازیار, امیننوع مدرک
Textتوصیفی
زبان مدرک
فارسیچکیده
فصل پنجم قانون مدیریت خدمات کشوری به استفاده از فناوری اطلاعات و خدمات اداری میپردازد. در این قانون، دستگاههای اجرایی موظفند فرآیندهای مورد عمل و روشهای انجام کار خود را با هدف کارآمدی فعالیتها، بهبود کیفیت خدمات، تسریع و سهولت در ارائه خدمات به شهروندان، بهصورت الکترونیکی ارائه نموده و نیز در راستای ایجاد زیرساختهای اطلاعاتی و انجام امور بر مبنای فناوری اطلاعات در خدمات اداری تلاش نمایند. هم اکنون، چند سال از اجرای قانون مذکور میگذرد و آسیبشناسی اثربخشی آن ضروری بهنظر میرسد، پژوهش حاضر با هدف آسیبشناسی اثربخشی قانون مدیریت خدمات کشوری در بخش فناوری اطلاعات و خدمات اداری انجام شد. این پژوهش از نظر نوع استفاده، کاربردی و با توجه به هدف، توصیفی- پیمایشی میباشد. جامعه آماری تحقیق شامل کارکنان ستادی وزارت امور اقتصادی و دارایی با مدرک کارشناسی و بالاتر بود و حجم نمونه با استفاده از جدول مورگان تعیین گردید. برای جمعآوری دادهها از پرسشنامه محققساخته استفاده شد و اعتبار آن از طریق ضریب آلفای کرونباخ تایید گردید. تجزیه و تحلیل دادهها با کمک تحلیل عاملی تاییدی و آزمون تی تکنمونهاینشان داد که کاربرد فناوری اطلاعات و خدمات اداری، کیفیت خدمات، کیفیت اطلاعات، استفاده از اطلاعات، انجام فرآیندها و انعطافپذیری سازمان را بهبود داده است. همچنین، اجرای قانون خدمات کشوری در اولویت اول موجب بهبود کیفیت خدمات و در الویت آخر موجب بهبود انجام فرایندها شده است.
کلید واژگان
فناوری اطلاعاتخدمات اداری
آسیبشناسی
اثربخشی
قانون مدیریت خدمات کشوری
اداره امور عمومی
شماره نشریه
214تاریخ نشر
2016-04-201395-02-01
ناشر
دانـشـگـاه پــیــام نـــورPayame Nour University
سازمان پدید آورنده
دانشیار گروه مدیریت، دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری، تهران، ایراندانشجوی دکترای مدیریت رفتاری، دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران
دانشجوی دکترای مدیریت رفتاری، دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران
کارشناس ارشد مدیریت دولتی، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران
شاپا
2322-522X2538-600X




