• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی مدیریت سازمان‌های دولتی
    • دوره 7, شماره 1 (پیاپی 25)
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی مدیریت سازمان‌های دولتی
    • دوره 7, شماره 1 (پیاپی 25)
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    نوع‌شناسی مدیریت دانش در حوزة تجاری‌سازی با رویکرد طیف‌سنجی

    (ندگان)پدیدآور
    محمدزاده روشتی, زیبابیرانوند, علیچهره, سعید
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    1.280 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    توصیفی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    یکی از حوزه‌های پرکاربرد مدیریت دانش، تجاری‌سازی دانش است. این پژوهش با کمک فنون علم‌سنجی به شناسایی نوع آثار تأثیرگذار مدیریت دانش در حوزة تجاری‌سازی دانش پرداخته است. این پژوهش از نوع علم‌سنجی است. جامعة آماری پژوهش شامل آثار منتشر شده در حوزة تجاری‌سازی دانش از پایگاه وب‌او‌ساینس در محدودة زمانی 1900 -2015 است. با کمک نرم‌افزار آر.‌پی.‌وای.‌اس خاستگاه‌های اصلی تجاری‌سازی دانش، میزان استنادات دریافتی و آثار تأثیرگذار مشخص شد. همچنین به‌منظور شناسایی میزان تأثیرگذاری آثار خارج از محدودة جهش‌های صورت گرفته از نرم‌افزار یر‌سی‌آر استفاده شد. جستجوی آثار منتشر شده در محدودة زمانی 1900 -2015، منجر به بازیابی 1555 رکورد مرتبط با تجاری‌سازی دانش شد. مجموع استنادات صورت گرفته به آثار منتشر شده در حوزة تجاری‌سازی دانش تا زمان پژوهش حاضر، بالغ‌بر 39817 استناد بود که منجر به پیدایش پنج جهش در تاریخ‌های 1934، 1962، 1973، 1998 و 2003 شده است. میزان استنادات صورت گرفته به منابع موجود در حوزة تجاری‌سازی دانش تا آغاز نیمة دوم قرن بیستم رشد تقریباً یکنواختی را دارد. از میان جهش‌های صورت گرفته، جهش مربوط به سال 2003 با تعداد 3763 استناد، پراستنادترین جهش است. آثار تولید شده در حوزة تجاری‌سازی دانش به‌شدت تحت تأثیر حوزه‌های فراگیر مانند مدیریت دانش، اقتصاد و کارآفرینی قرار دارند. شناسایی نوع آثار تأثیرگذار در حوزة تجاری‌سازی دانش باعث شناخت خاستگاه‌های اصلی و حوزه‌های فرعی دانش می‌شود.
    کلید واژگان
    تجاری‌سازی دانش
    مدیریت دانش
    علم‌سنجی
    آر.‌پی.‌وای.‌س
    مدیریت عمومی

    شماره نشریه
    125
    تاریخ نشر
    2018-12-22
    1397-10-01
    ناشر
    دانـشـگـاه پــیــام نـــور
    Payame Nour University
    سازمان پدید آورنده
    کارشناس مسئول پژوهش، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران.
    استادیار گروه علم اطلاعات و دانش‌شناسی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران.
    دانشجوی دکتری گروه مدیریت، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران.

    شاپا
    2322-522X
    2538-600X
    URI
    https://dx.doi.org/10.30473/ipom.2019.37249.3612
    http://ipom.journals.pnu.ac.ir/article_5715.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/302313

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب