• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی مدیریت سازمان‌های دولتی
    • دوره 1, شماره 4 (پیاپی 4)
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی مدیریت سازمان‌های دولتی
    • دوره 1, شماره 4 (پیاپی 4)
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    طراحی مدل سازمان مشتری گرا: مورد مطالعه شرکت های کارگزاری فعال در بورس اوراق بهادار تهران

    (ندگان)پدیدآور
    حسینی, میرزا حسنجوکار, علی اکبرکریمی, اوژنشهیدی, محسن
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    1.134 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    توصیفی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    امروزه تاکید سازمان ها بر مشتری گرایی و تلاش برای نهادینه سازی این نوع نگاه در سازمان باعث شکل گیری چهره جدیدی از سازمان ها تحت عنوان سازمان های مشتری گرا شده است. سازمان مشتری گرا سازمانی است که به دنبال حداکثر سازی رضایت مشتریان از طریق ارائه کالاها و خدمات مناسب و بهبود روابط با آنان است. مساله اصلی تحقیق حاضر این است که مشخص نماید برای اینکه شرکت های کارگزاری فعال در بورس اوراق بهادار تهران، چهره ای مشتری گرا از خود به نمایش بگذارند باید بر چه اجزاء و ارکانی تکیه نمایند.در این راستا و جهت پاسخ به مساله یاد شده ، هدف تحقیق حاضر این است تا با بهره گیری از ادبیات تحقیق و رجوع به نظر خبرگان، مدلی را برای ارتقای مشتری گرایی شرکتهای کارگزاری فعال در بورس اوراق بهادار تهران طراحی نماید. برای رسیدن به هدف یاد شده از روش دلفی طی چهار دور استفاده به عمل آمد. نتایج تحقیق نشان داد که شرکت های کارگزاری فعال در بورس اوراق بهادار تهران، برای اینکه بتوانند چهره ای مشتری گرا از خود به نمایش بگذارند، باید بر هفت عامل که عبارتند از: ارزش های ذینفعان، فناوری پیشرفته، ساختار منعطف، نیروی انسانی شایسته، ارزش های اسلامی، اهداف مشخص، و فرهنگ سازمانی حمایت کننده ، تکیه کنند.
    کلید واژگان
    سازمان
    سازمان مشتری گرا
    شرکت های کارگزاری
    روش دلفی
    طراحی مدل
    ارزش

    شماره نشریه
    44
    تاریخ نشر
    2013-10-23
    1392-08-01
    ناشر
    دانـشـگـاه پــیــام نـــور
    Payame Nour University
    سازمان پدید آورنده
    دانشیار گروه مدیریت بازرگانی دانشگاه پیام نور ،تهران ،ایران
    استادیار گروه مدیریت بازرگانی دانشگاه پیام نور تهران ،ایران
    استادیار دانشگاه پیام نور
    دانشجوی دکتری دانشگاه پیام نور

    شاپا
    2322-522X
    2538-600X
    URI
    http://ipom.journals.pnu.ac.ir/article_1148.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/302222

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب