ارتقاء سطح رضایت شغلی کارکنان با استفاده از هوش هیجانی و چابکی سازمانی
(ندگان)پدیدآور
مشبکی اصفهانی, اصغروحدتی, حجتموسوی نژاد, سید هادینوع مدرک
Textتوصیفی
زبان مدرک
فارسیچکیده
پژوهش حاضر به دنبال افزایش سطح رضایت شغلی کارکنان با استفاده از هوش هیجانی و چابکی سازمانی است این پژوهش از نوع توصیفی-پیمایشی است که به روش میدانی اجرا گردیده است. جامعۀ آماری پژوهش، کلیۀ کارکنان اداری شرکت مخابرات استان قزوین است که 500 نفر میباشند و 123 کارمند به عنوان نمونۀ پژوهش انتخاب شدهاند. ابزار مورد استفاده برای جمع آوری دادهها، پرسشنامه میباشد. برای مطالعه پایایی ابزار پژوهش از روش آلفای کرونباخ و برای روایی نیز از روایی محتوا و سازه استفاده شده است. به منظور آزمون فرضیات پژوهش از تکنیک تحلیل عاملی و معادلات ساختاری استفاده گردید. نتایج پژوهش حاکی از تایید کلیه فرضیه های پژوهش اعم از تاثیر مثبت و معنادار هوش هیجانی بر چابکی سازمان با ضریب 55/0، هوش هیجانی بر رضایت شغلی با ضریب 46/0 و چابکی سازمان بر رضایت شغلی با ضریب 43/0 می باشد.
کلید واژگان
هوش هیجانیچابکی سازمان
رضایت شغلی
نگرش شغلی
ﺗﻐﻴﻴﺮات سازمانی
شماره نشریه
44تاریخ نشر
2013-10-231392-08-01
ناشر
دانـشـگـاه پــیــام نـــورPayame Nour University
سازمان پدید آورنده
استاد تمام گروه مدیریت دانشگاه تربیت مدرساستادیار گروه مدیریت بازرگانی دانشگاه لرستان
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی دانشگاه لرستان
شاپا
2322-522X2538-600X




