• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • هوش محاسباتی در مهندسی برق
    • دوره 11, شماره 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • هوش محاسباتی در مهندسی برق
    • دوره 11, شماره 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    برنامه‌ریزی احتمالی سیستم قدرت در حضور خودروهای برقی با در نظرگرفتن عدم‌‌قطعیت منابع انرژی تجدیدپذیر

    (ندگان)پدیدآور
    گروهی ساردو, ایمانشهریاری, محمدجواد
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    913.3کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    با پیشرفت روزافزون علوم و جوامع بشری و نیز افزایش آلایندگی‌های هوا و دمای کرة‌‌ زمین، نیاز به انرژی‌های تجدیدپذیر و خودرو‌‌های برقی بیش از پیش افزایش یافته ‌است. در این میان بهره‌برداری از مزارع بادی و سلول‌های خورشیدی، به‌دلیل توانایی تولید بیشتر، مقبولیت عام‌تر و مقرون به صرفه‌تر بودنشان از جایگاه ویژه‌ای برخوردارند. تنها چالش موجود پیش روی استفاده از انرژی‌های نو، عدم ‌قطعیت در تولیدشان به‌دلیل نبود تابش خورشید و وزش باد به‌طور پیوسته در ساعات مختلف از شبانه‌روز است. در این مقاله، مسئلة برنامه‌ریزی احتمالی سیستم قدرت در حضور خودروهای برقی ([i]V2g) و منابع انرژی تجدیدپذیر با استفاده از یک مدل خطی ترکیبی عدد صحیح ([ii]MILP) حل شده است. در مدل پیشنهادی با استفاده از روش خودهمبستة میانگین متحرک ([iii]ARMA)، سناریو‌های مختلف برای سرعت باد و ضریب تابش خورشید ایجاد شده است. همچنین، از روش ماتریس فاصله کانتروویچ[iv] برای کاهش سناریوهای تولیدشده استفاده می‌شود. در مدل پیشنهادی روش ارزش در معرض خطر مشروط ([v]CVaR) برای ارزیابی و مدیریت ریسک ناشی از عدم‌ قطعیت‌های مسئله پیشنهادی استفاده شده است. علاوه بر این، استفاده از ظرفیت توان ذخیره‌شده در باتری خودروهای برقی در پوشش عدم ‌قطعیت تولید منابع انرژی بادی و خورشیدی ارزیابی شده است. همچنین، در مدل پیشنهادی تمامی منابع انرژی تجدیدپذیر و ایستگاه‌های V2g در شبکه جایابی شده‌اند. شبکة اصلاح‌شدة 24 باسه IEEE شامل دو مزرعة بادی، سه مزرعة خورشیدی و سه ایستگاه V2g به‌عنوان شبکة نمونه بررسی شده‌‌ است. نتایج حاصل از شبیه‌سازی در محیط نرم‌افزار گمز[vi] نشان می‌دهند ظرفیت توان ذخیره‌شده در ایستگاه‌های V2g در پوشش عدم ‌قطعیت مزارع بادی و خورشیدی نقش بسزایی را ایفا می‌کند. [i] Vehicle to grid [ii] Mixed Integer Linear Programming [iii] Autoregressive Moving Average Model [iv] Kantorovich distance matrix [v] Conditional Value at Risk [vi] Gams
    کلید واژگان
    برنامه‌ریزی احتمالی
    خودروی برقی
    سناریو
    منابع انرژی تجدیدپذیر
    مدیریت ریسک

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2020-03-20
    1399-01-01
    ناشر
    معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان
    University of Isfahan
    سازمان پدید آورنده
    استادیار، گروه مهندسی برق، دانشگاه جیرفت، جیرفت، ایران
    کارشناسی، گروه مهندسی برق، دانشگاه جیرفت، جیرفت، ایران

    شاپا
    2251-6530
    2252-083X
    URI
    https://dx.doi.org/10.22108/isee.2019.118470.1264
    http://isee.ui.ac.ir/article_24414.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/299410

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب