نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorحق بین, فریدهfa_IR
dc.contributor.authorمنفرد, نرجسfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T06:16:39Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T06:16:39Z
dc.date.available1399-07-09T06:16:39Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T06:16:39Z
dc.date.issued2019-11-22en_US
dc.date.issued1398-09-01fa_IR
dc.date.submitted2018-10-19en_US
dc.date.submitted1397-07-27fa_IR
dc.identifier.citationحق بین, فریده, منفرد, نرجس. (1398). بازنشانه‌‏سازی بافتِ موقعیت در رسانۀ محیطی آگهی‌‏نماها (بررسی موردی شهر تهران). فصلنامه علمی - پژوهشی زبان‌شناسی اجتماعی, 3, 101-118. doi: 10.30473/il.2019.40017.1133fa_IR
dc.identifier.issn25383515
dc.identifier.issn25383523
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.30473/il.2019.40017.1133
dc.identifier.urihttp://sociolinguistics.journals.pnu.ac.ir/article_5916.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/299053
dc.description.abstractپژوهش حاضر در حوزه زبان‏شناسی اجتماعی، در پی واکاوی گفتمان آگهی‏نماهای مکانی شهر تهران است تا با در نظر گرفتن سازوکارهای معناپردازی بینانشانه‏ای، به شناساندن جنبه‏هایی بپردازد که در این رسانة کمینه به گسترش معنا منجر می‏شوند. این پژوهش‏، در پی پاسخ به این پرسش است که «چگونه سازه‏های درون‏متنی آگهی‏نماهای مکانی شهر تهران از طریق پیوند با سازه‏های برون‏متنی به گسترش ابعاد معنایی کمک می‏کنند؟». به منظور تحلیل و بازنمایی جنبه‏های ناشناختة معنا، از الگوی ترکیبی با رویکردی چندروشی بهره گرفته شده‏است که قادر به واکاوی سازه‏های معناپرداز درون‏متنی در سطح‏ها و مرتبه‏های گوناگون و با توجه به پیوندهای برون‏متنی بافت ‏است. داده‏های پژوهش با روش میدانی و اسنادی گردآوری شدند. پس از نمونه‏گیری جامعۀ آماری به شیوة تصادفی خوشه‏ای، داده‏های پژوهش با روش کمّی و کیفی توصیف و تحلیل شدند. یافته‏های پژوهش نشان داد که بازنشانه‏سازی بافت مکان غیرپیرامونی در متن آگهی‏نماها، با تأثیرپذیری از برخی ویژگی‏های منطقه‏‏های شهری و یا مکان‏های مذهبی، تاریخی و فرهنگی یا تجاری، به گسترش ابعاد معناپردازی می‏پردازند. همچنین، بازنشانه‏سازی بافت موقعیت پیرامونی در آگهی‏نماهای مکانی شهر تهران بر پایة اشاره به سازه‏های بافت موقعیت پیرامونی، گسترش بافت متنی در ارتباط با بافت موقعیت پیرامونی، حضور سازه‏های بافت موقعیت پیرامونی در متن آگهی‏نما، به گسترش ابعاد معناپرداز این رسانة کمینه منجر شده‏است.fa_IR
dc.format.extent1272
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه پیام‌نورfa_IR
dc.publisherPayam-e Noor Universityen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه علمی - پژوهشی زبان‌شناسی اجتماعیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Sociolinguisticsen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.30473/il.2019.40017.1133
dc.subjectآگهی‏‌نمای مکانیfa_IR
dc.subjectبافت موقعیتfa_IR
dc.subjectبازنشانه‏‌سازیfa_IR
dc.subjectانسجام بینانشانه‌‏ایfa_IR
dc.subjectزبانشناسی‏ اجتماعیfa_IR
dc.subjectارتباطات رسانه‌اییfa_IR
dc.subjectتحلیل گفتمانfa_IR
dc.subjectجامعه‌شناسی زبان شهریfa_IR
dc.subjectنشانه‌شناسیfa_IR
dc.titleبازنشانه‌‏سازی بافتِ موقعیت در رسانۀ محیطی آگهی‌‏نماها (بررسی موردی شهر تهران)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار زبان‌شناسی، دانشگاه الزهراfa_IR
dc.contributor.departmentدانش‌آموخته دکترای تخصصی زبان‌شناسی همگانی، دانشگاه الزهراfa_IR
dc.citation.volume3
dc.citation.spage101
dc.citation.epage118


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد