| dc.contributor.author | خواجه بمی, محمد حسین | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T06:16:28Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T06:16:28Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T06:16:28Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T06:16:28Z | |
| dc.date.issued | 2008-02-20 | en_US |
| dc.date.issued | 1386-12-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2020-07-16 | en_US |
| dc.date.submitted | 1399-04-26 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | خواجه بمی, محمد حسین. (1386). چگونگی ظهور خداوند با تکیه بر روایات. مشکوة, 26(4), 165-184. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 1683-8033 | |
| dc.identifier.uri | http://mishkat.islamic-rf.ir/article_110607.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/298997 | |
| dc.description.abstract | <span>از جمله صفات خداوند«الظاهر»است.دربارهء چگونگی اتصاف خداوند به این وصف سخنان مختلفی گفته شده که معمولا پرداختن به یک بعد از ابعاد ظهور است و با آنکه صفت ظهور خداوند پایه و اساس شناخت اوست،بحث جامعی دربارهء آن در کتب و مقالات مشاهده نشد.در این مقاله تلاش میشود با تمسک به روایات اثبات شود خداوند ظهوری بر موجودات دارد که به قهر و غلبه بر آنهاست[ظاهر علی کل شیء]و ظهوری در موجودات دارد که آنها را به گونهای قرار داده که نشان از وجود او دارند[ظاهر فی کل شیء]و ظهوری برای موجودات دارد[ظاهر لکل شیء]و اینگونه ظهور برای انسان دو صورت دارد؛یکی ظهور برای عقل است که به سبب آثار الهی است[ظهور بالآثار]و دیگری ظهور برای قلب است که به سبب اشراق انوار و حقایق ایمان است[ظهور بالأنوار].</span> | fa_IR |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | بنیاد پژوهشهای اسلامی | fa_IR |
| dc.publisher | Islamic Research Foundation | en_US |
| dc.relation.ispartof | مشکوة | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | MISHKAT | en_US |
| dc.title | چگونگی ظهور خداوند با تکیه بر روایات | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.contributor.department | عضو گروه معارف اسلامی دانشگاه علوم پزشکی کرمان | fa_IR |
| dc.citation.volume | 26 | |
| dc.citation.issue | 4 | |
| dc.citation.spage | 165 | |
| dc.citation.epage | 184 | |