• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مشکوة
    • دوره 35, شماره 4
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مشکوة
    • دوره 35, شماره 4
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    نگرشی نو به فقه تربیتی بر پایه فقه القرآن

    (ندگان)پدیدآور
    رفسنجانی‏‌مقدم, مصطفیمحمدیان, علی
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    569.4کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    دین توسط انبیای الهی، برای پاسخ به دغدغۀ‌ رسیدن به کمال و خوشبختی، این گرایش ذاتی و فطری انسان، به کمک انسان‌ها شتافته و برنامه‌ای را با هدف تربیت انسان برای رسیدن به کمال حقیقی و واقعی ارائه نموده ‌است. این برنامه  مشتمل بر سه شاخۀ مهمِ عقاید، اخلاق و فقه می‌باشد. فقه اسلامی، عهده­دار اصلاح رفتارهای بشری و تربیت انسان متعالی در حوزه رفتارهاست و فقه قرآنی، نمونه بارز این نگرش است. هدف این تحقیق، تبیین الگوی ارائه شده قرآنی(فقه تربیتی)، و اثبات وجود چنین نگاهی با روش کشف و استخراج و بیان نمونه‌هایی از فقه القرآن با صبغه تربیتی همچون آیاتی است که به تشویق و تنبیه مکلّف(متربّی)، یا به اصل توانایی مکلّف توجه نموده است.
    کلید واژگان
    فقه القرآن
    آیات الاحکام
    فقه تربیتی

    شماره نشریه
    4
    تاریخ نشر
    2017-02-19
    1395-12-01
    ناشر
    بنیاد پژوهشهای اسلامی
    Islamic Research Foundation
    سازمان پدید آورنده
    مدیر گروه معارف و عضو هیئت علمی مؤسسه آموزش عالی تابران
    دانشجوی دکتری فقه و مبانی حقوق اسلامی دانشگاه فردوسی مشهد

    شاپا
    1683-8033
    URI
    http://mishkat.islamic-rf.ir/article_90206.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/298496

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب