ارکان جهتساز مدیریت راهبردی امور تبلیغات براساس گفتمان ولایتفقیه
(ندگان)پدیدآور
زورق, محمدحسنشریفی, سیدعلیرضا
نوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
باتوجه به اینکه رهبران انقلاب اسلامی، مبلغانی برجسته و صاحبنظر در امر تبلیغ هستند و امتیاز برخورداری از اندیشه آنان، بهعنوان شایستگی کلیدی و مزیت راهبردی جمهوری اسلامی ایران مطرح است، بررسی نقش و جایگاه هدایتی منظومه فکری ولایتفقیه در اداره امور تبلیغات جمهوری اسلامی از اهمیت بسزایی برخوردار است. مقاله حاضر با رویکردی توصیفی، تحلیلی به ارکان جهتساز مدیریت راهبردی تبلیغات در گفتمان حضرت امام خمینی و حضرت امام خامنه ای میپردازد. نتایج تحلیل گفتمان نشان داد که دال مرکزی، «اسلامی بودن تبلیغات» است و سایر مفاهیم ازقبیل تأثیر بر مخاطب، رساندن پیام اسلام و انقلاب اسلامی، تعالی بخشی به تربیت انسان، مقابله با تبلیغات دشمنان، مصونیتبخشی و رفع آسیبهای تبلیغاتی به دال مرکزی مرتبط میباشد. درنهایت پس از استخراج مفاهیم گفتمانی در قالب اصول، اهداف و سیاستها، چارچوب ارکان جهتساز مدیریت راهبردی امور تبلیغات به تفکیک 4 اصل (با مقوله محوری «تأثیرگذاری بر مخاطب برای نیل فرد و جامعه به کمالات»)، 4 هدف (در دو گروه: کنشی- ایجابی؛ واکنشی- سلبی) و 9 سیاست با کمک روش داده بنیاد ارائه شدند.
کلید واژگان
ارکان جهتسازمدیریت راهبردی
تبلیغات
گفتمان ولایتفقیه
شماره نشریه
5تاریخ نشر
2018-05-221397-03-01
ناشر
دانشگاه و پژوهشگاه عالی دفاع ملی و تحقیقات راهبردی -دانشکده مدیریت راهبردیسازمان پدید آورنده
استادیار دانشگاه صداوسیمادانشجوی دوره دکتری مدیریت راهبردی دانشگاه عالی دفاع ملی



