نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorبادامی, اردلانfa_IR
dc.contributor.authorقوسی, روزبهfa_IR
dc.contributor.authorسعیدی مهرآباد, محمدfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T06:13:31Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T06:13:31Z
dc.date.available1399-07-09T06:13:31Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T06:13:31Z
dc.date.issued2018-12-22en_US
dc.date.issued1397-10-01fa_IR
dc.date.submitted2017-09-03en_US
dc.date.submitted1396-06-12fa_IR
dc.identifier.citationبادامی, اردلان, قوسی, روزبه, سعیدی مهرآباد, محمد. (1397). استفاده از تکنیک‌های داده‌کاوی در تامین دانش برای یک سیستم تصمیم یار (موردکاوی شرکت اتوبوسرانی تهران). فصلنامه مهندسی حمل و نقل, 10(2), 297-310.fa_IR
dc.identifier.issn2008-6598
dc.identifier.urihttp://jte.sinaweb.net/article_58247.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/297987
dc.description.abstractدر این مطالعه داده‌های تخلفات شرکت اتوبوسرانی تهران با استفاده ازتکنیک های داده‌کاوی مورد بررسی و به کشف دانش پنهان میان داده‌ها پرداخته شده است. در ابتدا داده‌های تخلفات شرکت‌های پیمانکار اتوبوسرانی تهران در حدفاصل سال‌های 1391 تا 1394 جمع‌آوری و جهت ورود به نرم‌افزار آماده‌سازی گردید. در مرحله بعد با بهره‌مندی از الگوریتم‌های قوانین انجمنی و درخت تصمیم جهت استخراج دانش استفاده شده است. تعیین شرکت‌های با میزان عملکرد پایین و تخلفات با فراوانی زیاد و ارتباط رخداد آن‌ها در فصول مختلف از جمله نتایج قابل توجهی است که بعنوان خروجی الگوریتم‌های مورد استفاده محسوب می‌گردد. مدیران عالی سازمان‌ها به منظور تصمیم‌گیری در شرایط عدم قطعیت نیاز دارند که از سیستم‌های تصمیم‌یار بهره‌مند شوند. نتایج خروجی تحقیق این مکان را فراهم می‌نماید که به منظور دستیابی یکی از اهداف عالی سازمان که رضایت شهروندی است، مدیران سازمان را در تامین دانش برای اتخاذ تصمیم  یاری نمایند. ریشه‌یابی علل رخداد تخلفات و تعیین فصول و ماه‌های پرتکرار از منظر تخلفات، می‌تواند باعث تدوین دستورالعمل‌ها و رویه‌های بهبود در شرکت اتوبوسرانی گردد که ضمن کنترل شرایط موجود، شرکت‌های پیمانکار را ملزم به اجرای دقیق قوانین و کاهش رخداد تخلفات می‌نماید. به هر حال این یک واقعیت است که بمنظور دستیابی به شرایط باثبات و پایدار برای تمامی واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی همانند مطالعه موردی موردنظر، توجه به رضایت مشتری لازم و ضروری است.fa_IR
dc.format.extent847
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherپژوهشگاه حمل و نقل طراحان پارسهfa_IR
dc.publisherParseh Designers Transportation Research Instituteen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه مهندسی حمل و نقلfa_IR
dc.relation.ispartofQuarterly Journal of Transportation Engineeringen_US
dc.subjectداده کاویfa_IR
dc.subjectدرخت تصمیمfa_IR
dc.subjectسیستم پشتیبان تصمیم‌fa_IR
dc.subjectقوانین انجمنیfa_IR
dc.subjectایمنیfa_IR
dc.titleاستفاده از تکنیک‌های داده‌کاوی در تامین دانش برای یک سیستم تصمیم یار (موردکاوی شرکت اتوبوسرانی تهران)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeعلمی - پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانش آموخته کارشناسی ارشد، دانشکده مهندسی صنایع، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، دانشکده مهندسی صنایع، دانشگاه علم و صنعت ایران، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد، دانشکده مهندسی صنایع، دانشگاه علم و صنعت ایران، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume10
dc.citation.issue2
dc.citation.spage297
dc.citation.epage310


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد