نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorندیمی, نویدfa_IR
dc.contributor.authorشهبازی, حمیدرضاfa_IR
dc.contributor.authorغیبی, آرشfa_IR
dc.contributor.authorزارع میرحسینی, امیرحسینfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T06:13:11Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T06:13:11Z
dc.date.available1399-07-09T06:13:11Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T06:13:11Z
dc.date.issued2019-03-21en_US
dc.date.issued1398-01-01fa_IR
dc.date.submitted2017-07-25en_US
dc.date.submitted1396-05-03fa_IR
dc.identifier.citationندیمی, نوید, شهبازی, حمیدرضا, غیبی, آرش, زارع میرحسینی, امیرحسین. (1398). ارائه مدل تعیین روش و اولویت نگهداری روسازی‎های آسفالتی با استفاده از سیستم استنتاج فازی- مطالعه موردی استان فارس. فصلنامه مهندسی حمل و نقل, 10(3), 459-481.fa_IR
dc.identifier.issn2008-6598
dc.identifier.urihttp://jte.sinaweb.net/article_55935.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/297872
dc.description.abstractراه­ها به­عنوان یکی از گسترده­ترین زیرساخت­های عمرانی در هر کشور یک سرمایه محسوب می­شوند. موضوع مدیریت تعمیر و نگهداری راه­های یکی از مهم­ترین موارد جهت حفظ راه­ها با توجه به بودجه موجود است. دو موضوع در مبحث مدیریت تعمیر و نگهداری راه­ها دارای اهمیت است: 1- تعیین گزینه مناسب و 2- زمان بکارگیری آن. در این مقاله سعی شده تا مدلی با بکارگیری ابزار هوش مصنوعی جهت ارائه الگوریتمی در خصوص تصمیم­گیری در رابطه با گزینه مناسب جهت انجام عملیات تعمیر و نگهداری و نیز زمان مناسب به لحاظ اولویت­بندی برای اجرای آن توسعه داده شود. برای این منظور از سیستم استنتاج فازی (FIS) جهت ارائه مدل تصمیم‎گیری استفاده می‎شود. در این راستا از وضعیت فعلی روسازی شامل خرابی­ها، وضعیت ناهمواری و مقاومت سازه‎ای به­عنوان ورودی­های مدل استفاده خواهد شد. خروجی­ها نیز گزینه تعمیر و نگهداری مناسب و اولویت زمانی اجرای آن خواهد بود. در نهایت مدل توسعه داده شده برای یک مطالعه موردی در قطعاتی از راه­های برون­شهری استان فارس اجرا خواهد شد. جهت تعیین اعتبارسنجی مدل نیز نتایج حاصل از مدل با آنچه که در واقعیت اجرا شده مقایسه می­گردد. نتایج نشان می­دهد تطابق نسبتاً خوبی میان نتایج حاصل از مدل فازی و آنچه که در واقعیت اجرا شده وجود دارد.fa_IR
dc.format.extent850
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherپژوهشگاه حمل و نقل طراحان پارسهfa_IR
dc.publisherParseh Designers Transportation Research Instituteen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه مهندسی حمل و نقلfa_IR
dc.relation.ispartofQuarterly Journal of Transportation Engineeringen_US
dc.subjectاستان فارسfa_IR
dc.subjectاولویت بندیfa_IR
dc.subjectفازیfa_IR
dc.subjectنگهداریfa_IR
dc.subjectهوش مصنوعیfa_IR
dc.subjectروسازیfa_IR
dc.titleارائه مدل تعیین روش و اولویت نگهداری روسازی‎های آسفالتی با استفاده از سیستم استنتاج فازی- مطالعه موردی استان فارسfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeعلمی - پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، بخش مهندسی عمران، دانشگاه شهید باهنر کرمان ، کرمان، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری، دانشکده مهندسی برق، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی کارشناسی ارشد، بخش مهندسی عمران، دانشگاه شهید باهنر کرمان، کرمان، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی کارشناسی ارشد ، بخش مهندسی عمران، دانشگاه شهید باهنر کرمان، کرمان، ایرانfa_IR
dc.citation.volume10
dc.citation.issue3
dc.citation.spage459
dc.citation.epage481


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد