| dc.contributor.author | ندیمی, نوید | fa_IR |
| dc.contributor.author | شهبازی, حمیدرضا | fa_IR |
| dc.contributor.author | غیبی, آرش | fa_IR |
| dc.contributor.author | زارع میرحسینی, امیرحسین | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T06:13:11Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T06:13:11Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T06:13:11Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T06:13:11Z | |
| dc.date.issued | 2019-03-21 | en_US |
| dc.date.issued | 1398-01-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2017-07-25 | en_US |
| dc.date.submitted | 1396-05-03 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | ندیمی, نوید, شهبازی, حمیدرضا, غیبی, آرش, زارع میرحسینی, امیرحسین. (1398). ارائه مدل تعیین روش و اولویت نگهداری روسازیهای آسفالتی با استفاده از سیستم استنتاج فازی- مطالعه موردی استان فارس. فصلنامه مهندسی حمل و نقل, 10(3), 459-481. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2008-6598 | |
| dc.identifier.uri | http://jte.sinaweb.net/article_55935.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/297872 | |
| dc.description.abstract | راهها بهعنوان یکی از گستردهترین زیرساختهای عمرانی در هر کشور یک سرمایه محسوب میشوند. موضوع مدیریت تعمیر و نگهداری راههای یکی از مهمترین موارد جهت حفظ راهها با توجه به بودجه موجود است. دو موضوع در مبحث مدیریت تعمیر و نگهداری راهها دارای اهمیت است: 1- تعیین گزینه مناسب و 2- زمان بکارگیری آن. در این مقاله سعی شده تا مدلی با بکارگیری ابزار هوش مصنوعی جهت ارائه الگوریتمی در خصوص تصمیمگیری در رابطه با گزینه مناسب جهت انجام عملیات تعمیر و نگهداری و نیز زمان مناسب به لحاظ اولویتبندی برای اجرای آن توسعه داده شود. برای این منظور از سیستم استنتاج فازی (FIS) جهت ارائه مدل تصمیمگیری استفاده میشود. در این راستا از وضعیت فعلی روسازی شامل خرابیها، وضعیت ناهمواری و مقاومت سازهای بهعنوان ورودیهای مدل استفاده خواهد شد. خروجیها نیز گزینه تعمیر و نگهداری مناسب و اولویت زمانی اجرای آن خواهد بود. در نهایت مدل توسعه داده شده برای یک مطالعه موردی در قطعاتی از راههای برونشهری استان فارس اجرا خواهد شد. جهت تعیین اعتبارسنجی مدل نیز نتایج حاصل از مدل با آنچه که در واقعیت اجرا شده مقایسه میگردد. نتایج نشان میدهد تطابق نسبتاً خوبی میان نتایج حاصل از مدل فازی و آنچه که در واقعیت اجرا شده وجود دارد. | fa_IR |
| dc.format.extent | 850 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | پژوهشگاه حمل و نقل طراحان پارسه | fa_IR |
| dc.publisher | Parseh Designers Transportation Research Institute | en_US |
| dc.relation.ispartof | فصلنامه مهندسی حمل و نقل | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Quarterly Journal of Transportation Engineering | en_US |
| dc.subject | استان فارس | fa_IR |
| dc.subject | اولویت بندی | fa_IR |
| dc.subject | فازی | fa_IR |
| dc.subject | نگهداری | fa_IR |
| dc.subject | هوش مصنوعی | fa_IR |
| dc.subject | روسازی | fa_IR |
| dc.title | ارائه مدل تعیین روش و اولویت نگهداری روسازیهای آسفالتی با استفاده از سیستم استنتاج فازی- مطالعه موردی استان فارس | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | علمی - پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار، بخش مهندسی عمران، دانشگاه شهید باهنر کرمان ، کرمان، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشجوی دکتری، دانشکده مهندسی برق، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، تهران، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشجوی کارشناسی ارشد، بخش مهندسی عمران، دانشگاه شهید باهنر کرمان، کرمان، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشجوی کارشناسی ارشد ، بخش مهندسی عمران، دانشگاه شهید باهنر کرمان، کرمان، ایران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 10 | |
| dc.citation.issue | 3 | |
| dc.citation.spage | 459 | |
| dc.citation.epage | 481 | |