• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه مهندسی حمل و نقل
    • دوره 6, شماره 3
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه مهندسی حمل و نقل
    • دوره 6, شماره 3
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی تأثیر انواع پلیمر ترموپلاستیک الاستومر بر حساسیت رطوبتی مخلوط های آسفالتی با استخوان بندی سنگدانه ای

    (ندگان)پدیدآور
    زیاری, حسنبهبهانی, حمیدارجمندپور, جواد
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    1.198 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    علمی - پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    رطوبت همواره به عنوان یکی از عوامل عریان شدگی آسفالت مطرح است. از بین بردن یا کاهش آثار رطوبت در مخلوط‌های آسفالتی گرم از مهم‌ترین مسائل متداول روسازی است  و یکی از راههای دستیابی به این هدف، استفاده از مواد افزودنی و تغییر در ساختار دانه بندی آسفالت است. تغییر در نوع دانه بندی به دلیل تغییر در میزان قیر بهینه و در واقع افزایش میزان قیر بهینه می‌تواند تأثیر بسزایی در کاهش نفوذ آب به سنگدانه‌ها و در نتیجه کاهش حساسیت رطوبتی داشته باشد. دانه بندی مورد استفاده در این تحقیق از نوع میان تهی و از نوع مخلوط‌های آسفالتی با استخوان بندی سنگدانه ای است. در این نوع از مخلوط‌ها به دلیل مصرف قیر زیاد، پدیده ریزش قیر اتفاق می‌افتد که  می‌تواند ضخامت قیر در اطراف سنگدانه‌ها را کاهش داده و موجب نفوذ آب و کاهش چسبندگی میان قیر و سنگدانه‌ها شود. از این رو به منظور تثبیت مخلوط‌های آسفالتی با استخوان بندی سنگدانه ای از الیاف یا اصلاح کننده های پلیمری استفاده می‌شود. پلیمرهای ترموپلاستیک الاستومر از دسته پلیمرهایی هستند که خواص الاستومری و پلاستومری را، همزمان در خود دارند و در این پژوهش سعی بر بررسی حساسیت رطوبتی مخلوط‌های آسفالتی با استخوان بندی سنگدانه ای اصلاح شده با دو نوع از این پلیمرها به نام‌های Lucobit و  WKR-2 با درصد های مختلف و مقایسه آن با SBS ‏5% در آزمایش  مدول برجهندگی، مقاومت کششی غیر مستقیم و نسبت استقامت مارشال شده است. نتایج نشان می‌دهد با افزایش درصد پلیمر های مذکور، مدول برجهندگی و نسبت آن،  مقدار ITS و TSR و همچنین استقامت مارشال و نسبت مستغرق به خشک آن افزایش یافته و  نتایج بهتری در درصد های بالا  نسبت به SBS‏ 5% از خود نشان می‌دهند.
    کلید واژگان
    حساسیت رطوبتی
    مخلوط‌ های SMA
    پلیمر SBS
    مقاومت کششی غیرمستقیم
    مدول برجهندگی

    شماره نشریه
    3
    تاریخ نشر
    2015-03-21
    1394-01-01
    ناشر
    پژوهشگاه حمل و نقل طراحان پارسه
    Parseh Designers Transportation Research Institute
    سازمان پدید آورنده
    دانشکده مهندسی عمران، دانشگاه علم و صنعت ایران، تهران، ایران
    دانشکده مهندسی عمران، دانشگاه علم و صنعت ایران، تهران، ایران
    دانشکده مهندسی عمران، دانشگاه علم و صنعت ایران، تهران، ایران

    شاپا
    2008-6598
    URI
    http://jte.sinaweb.net/article_10003.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/297848

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب