نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorتیموریان, فریدهfa_IR
dc.contributor.authorآل‏ شیخ, علی اصغرfa_IR
dc.contributor.authorعلیمحمدی سراب, عباسfa_IR
dc.contributor.authorصادقی نیارکی, ابوالقاسمfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T06:12:46Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T06:12:47Z
dc.date.available1399-07-09T06:12:46Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T06:12:47Z
dc.date.issued2014-12-22en_US
dc.date.issued1393-10-01fa_IR
dc.date.submitted2013-11-12en_US
dc.date.submitted1392-08-21fa_IR
dc.identifier.citationتیموریان, فریده, آل‏ شیخ, علی اصغر, علیمحمدی سراب, عباس, صادقی نیارکی, ابوالقاسم. (1393). توسعه یک سامانه اطلاع ‏رسانی و ارزیابی عملکرد اتوبوسرانی شهری با بکارگیری داده ‏های مکانی مردم ‏گستر (VGI). فصلنامه مهندسی حمل و نقل, 6(2), 225-236.fa_IR
dc.identifier.issn2008-6598
dc.identifier.urihttp://jte.sinaweb.net/article_9834.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/297736
dc.description.abstractبرنامه‏‏ریزی و بهبود عملکرد سیستم اتوبوسرانی شهری در گرو توانایی اندازه‏گیری مناسب و بموقع عملکرد مکانی و زمانی آن است. از آنجا که مخاطب سیستم اتوبوسرانی شهری مردم جامعه هستند، توجه به نیازهای مورد درخواست آنها موجب ترغیب شهروندان به استفاده از خدمات اتوبوسرانی می‏شود. به علاوه بنابر تحقیقات گذشته آنها از مهم‏ترین ارزیاب کننده‏های سیستم اتوبوسرانی هستند و به عنوان منبع با ارزشی بشمار می‏روند. اما از چالشهای اصلی مشارکت مردم در ارزیابی عملکرد، نبود بستری یکپارچه و به دنبال آن ناتوانی در جمع‏آوری داده‏های مناسب و بموقع است. در این میان، پیشرفت فنآوریهایی مانند وب 2، شبکه‏های اجتماعی، فنآوری‏های مکان-آگاه1 از جمله سیستم تعیین موقعیت جهانی2، ردیابی تلفن‌های همراه و سیستم تعیین موقعیت بیسیم، شیوه‏های نوینی از نحوه مشارکت مکانی مردم را فراهم کرده است. اطلاعات مکانی مردم‏گستر می‏تواند به راحتی و به سرعت در محیطی پویا، تعاملی، چندرسانه و توزیع‏یافته، توسط کاربران، با سطوح دانش متفاوت تولید و به اشتراک گذاشته شوند. در این مقاله سامانه ای با بهره‏گیری از فنآوریهای وب 2، سیستم اطلاعات مکانی مردم‏گستر و برچسب‏گذاری مکانی و بر مبنای معماری سه لایه به عنوان بستری جهت تسهیل مشارکت مردم توسعه داده‏شده است. سامانه مورد نظر علاوه بر اینکه برای شهروندان، اطلاعات به روز و مفیدی در مورد موقعیت خطوط، ایستگاه‏ها، برنامه‏ زمان‏بندی و غیره را فراهم می‏کند، قابلیت اخذ انواع داده‏های ورودی (کمی، کیفی، مکانی، چندرسانه ای) توسط افراد ذینفع (مسافران کنونی و بالقوه، متخصصین و کارکنان) را در هر مکان و زمانی، با صرف هزینه و زمان کم دارد. سپس با بکارگیری روش تاپسیس خطوط اتوبوسرانی رتبه‏بندی می‏شوند و خروجی با استفاده از تکنیک‏های بصری‏سازی مکانی و Google Map API نمایش داده می‏شود. در این مقاله 5 خط منطقه 4 شهرداری تهران مورد بررسی قرار گرفتند. نتایج حاصل از ارزیابی عملکرد نشان می‏دهد خط شهرک پارس-میدان رسالت بالاترین رتبه عملکردی را دارد.fa_IR
dc.format.extent6417
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherپژوهشگاه حمل و نقل طراحان پارسهfa_IR
dc.publisherParseh Designers Transportation Research Instituteen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه مهندسی حمل و نقلfa_IR
dc.relation.ispartofQuarterly Journal of Transportation Engineeringen_US
dc.subjectداده ‏های مکانی مردم ‏گسترfa_IR
dc.subjectبرچسب ‏گذاری مکانیfa_IR
dc.subjectارزیابی عملکردfa_IR
dc.subjectحمل ‏ونقل عمومی‏fa_IR
dc.titleتوسعه یک سامانه اطلاع ‏رسانی و ارزیابی عملکرد اتوبوسرانی شهری با بکارگیری داده ‏های مکانی مردم ‏گستر (VGI)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeعلمی - پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده مهندسی نقشه برداری، دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده مهندسی نقشه برداری و عضو قطب علمی‏فنآوری اطلاعات مکانی، دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده مهندسی نقشه برداری و عضو قطب علمی‏فنآوری اطلاعات مکانی، دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده مهندسی نقشه برداری و عضو قطب علمی‏ فنآوری اطلاعات مکان، دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume6
dc.citation.issue2
dc.citation.spage225
dc.citation.epage236


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد