• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه مهندسی حمل و نقل
    • دوره 5, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه مهندسی حمل و نقل
    • دوره 5, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی رفتار ارتعاشی دال خط ریل مدفون به روش عددی

    (ندگان)پدیدآور
    پدیدآور نامشخص
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    791.3کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    علمی - پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف از ارایه مقاله حاضر بررسی رفتار ارتعاشی سیستم ریل مدفون در اثر اعمال بار هارمونیک است. رفتار ارتعاشی این سیستم به طورعمده تابع الاستیسیته مصالح دورگیر ریل و هندسه شیار جاگذاری آن است. بررسی مطالعات انجام شده در زمینه این سیستم نشان می‌دهد که تاکنون تأثیر این پارامترها بر ارتعاشات منتشره محیطی مشخص نشده است . به این منظور در مطالعه حاضر مدل عددی اجزاء محدود دال خط ریل مدفون با استفاده از نرم افزار اجزاء محدود ABAQUS توسعه داده شده و نتایج آن در حالت استاتیکی با مدل ارایه شده توسط  ایسولد و همکاران  مقایسه و به این ترتیب مدل معتبر سازی شده است. سپس با توسعه مدل معتبرسازی شده  در شرایط دینامیکی، بر روی پارامترهای هندسی شیار نشیمن ریل و مصالح  الاستیک  دورگیر آن به همراه دامنه بار هارمونیک و فرکانس آن،  تحلیل حساسیت صورت گرفته و ارتعاشات محیطی بررسی شده است. نتایج  تحلیلها نشان می دهد که مقدار مدول الاستیسیته ترکیب دورگیر، تأثیر بسزایی در میزان ارتعاشات داشته و با افزایش  آن از 1 به 10 مگاپاسکال، به میزان این ارتعاشات به شدت افزوده شده است . همچنین با بررسی اثر هندسه شیار نشیمن ریل ملاحظه می شود که افزایش مساحت آن منجر به کاهش ارتعاشات منتشره در محیط اطراف می‌گردد. از سوی دیگر زمانی که دامنه  بار هارمونیک اعمالی از 5/1 تن به 9 تن افزایش یابد، دسی بل ارتعاشات  محیطی بیشتر شده و با افزایش فرکانس آن، مقدار این ارتعاشات کاهش می یابد. بررسی نتایج  ارتعاشی نشان می دهد که این پدیده، در فرکانس 5 هرتز، بیشترین و در فرکانس 50 هرتز کمترین مقادیر را به خود اختصاص داده است. در مجموع میزان ارتعاشات دال خط مذکور در فرکانس بار اعمالی بیشتر از 60 هرتز قابل توجه ناست.
    کلید واژگان
    دال خط ریل مدفون
    ارتعاشات محیطی
    مدول الاستیسیته مصالح دور گیر ریل
    هندسه شیار نشیمن
    روش عددی اجزاء محدود

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2013-12-22
    1392-10-01
    ناشر
    پژوهشگاه حمل و نقل طراحان پارسه
    Parseh Designers Transportation Research Institute

    شاپا
    2008-6598
    URI
    http://jte.sinaweb.net/article_5654.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/297717

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب