نمایش مختصر رکورد

dc.date.accessioned1399-07-09T06:12:40Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T06:12:40Z
dc.date.available1399-07-09T06:12:40Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T06:12:40Z
dc.date.issued2012-12-21en_US
dc.date.issued1391-10-01fa_IR
dc.date.submitted2013-08-18en_US
dc.date.submitted1392-05-27fa_IR
dc.identifier.citation(1391). ارایه مدل برنامه ریزی زمانبندی حرکت قطارها با درنظر گرفتن محدودیتهای ویژه مسیرهای تک خطه در شبکه ریلی ایران. فصلنامه مهندسی حمل و نقل, 4(2), 151-166.fa_IR
dc.identifier.issn2008-6598
dc.identifier.urihttp://jte.sinaweb.net/article_3230.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/297697
dc.description.abstractدر راه آهن ایران، قوانین، محدودیتها و نیازهای ویژه ای وجود دارد که برنامه ریزی حمل و نقل ریلی باید متناسب با این نیازها به صورت جامع در نظر گرفته شود. در این مطالعه، یک مدل بهینه سازی جدید برای مدل سازی شبکه ریلی ارایه شده است. این مدل به منظور تولید جدول زمانبندی حرکت قطارهای مسافری و باری در مسیرهای تک خطه ریلی ارایه شده است. از ویژگیهای بارز این مدل، متناسب بودن آن با محدودیتهای خاص مربوط به مسیرهای ریلی ایران است. مدل با هدف کمینه کردن مجموع تأخیر قطارهای مسافری و باری در مسیرهای رفت و برگشت است. نوآوری اصلی مدل، ارایه دسته محدودیتهایی برای بررسی و ارزیابی ظرفیت خطوط پهلوگیری در ایستگاهها و نیز توقف، برای ادای فریضه نماز در ایستگاهها است. محدودیتهای ارزیابی ظرفیت خطوط پهلوگیری، کفایت تعداد خطوط پهلوگیری برای توقف قطار در آن ایستگاه را بررسی و امکان توقف یا عبور قطار را مهیا میکند و یا برنامه به نحوی تغییر می کند تا ظرفیت خالی برای ورود قطار به ایستگاه فراهم شود. محدودیتهای اقامه نماز تنها برای قطارهای مسافری بکار گرفته می شوند و به بررسی امکان تلاقی زمان سفر هر قطار با بازه زمانی اقامه نماز می پردازد و در صورتی که قطار ناگزیر به توقف برای نماز در یکی از ایستگاههای بین راهی است، بهترین ایستگاه انتخاب می شود. ورودیهای مدل، شامل خصوصیات شبکه ریلی، نوع قطارها و نیز زمانهای مجاز برای اقامه نماز هستند. به منظور ارزیابی عملکرد مدل پیشنهادی، مسائل آزمایشی توسط نرم افزار لینگو حل شده اند. با استفاده از مدل پیشنهادی، می توان زمانبندی حرکت قطارهای مسافری و باری در مسیرهای تک خطه ریلی ایران را به صورت مکانیزه انجام داد.fa_IR
dc.format.extent3375
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherپژوهشگاه حمل و نقل طراحان پارسهfa_IR
dc.publisherParseh Designers Transportation Research Instituteen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه مهندسی حمل و نقلfa_IR
dc.relation.ispartofQuarterly Journal of Transportation Engineeringen_US
dc.subjectزمانبندی حرکت قطارهاfa_IR
dc.subjectظرفیت ایستگاهfa_IR
dc.subjectاقامه نمازfa_IR
dc.subjectبهینه سازیfa_IR
dc.subjectراه آهن ایرانfa_IR
dc.titleارایه مدل برنامه ریزی زمانبندی حرکت قطارها با درنظر گرفتن محدودیتهای ویژه مسیرهای تک خطه در شبکه ریلی ایرانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeعلمی - پژوهشیfa_IR
dc.citation.volume4
dc.citation.issue2
dc.citation.spage151
dc.citation.epage166


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد