نمایش مختصر رکورد

dc.date.accessioned1399-07-09T06:12:23Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T06:12:23Z
dc.date.available1399-07-09T06:12:23Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T06:12:23Z
dc.date.issued2010-06-22en_US
dc.date.issued1389-04-01fa_IR
dc.date.submitted2012-08-01en_US
dc.date.submitted1391-05-11fa_IR
dc.identifier.citation(1389). تأثیر بافت‌درشت روسازی درکنترل لغزندگی و کاهش تصادفات جاد‌ه ای. فصلنامه مهندسی حمل و نقل, 1(4), 1-11.fa_IR
dc.identifier.issn2008-6598
dc.identifier.urihttp://jte.sinaweb.net/article_1561.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/297602
dc.description.abstractاصطکاک و شرایط رویه روسازی از معمول‌ترین شاخصهای مسائل ایمنی است، به نحوی که در صورت نداشتن ضریب اصطکاک کافی، بروز تصادفات ناشی از لغزندگی تقریبا اجتناب‌ناپذیر خواهد بود. بافت‌‌درشت به عنوان بخشی از مجموعه روسازی به بهبود وضعیت اصطکاک سطح کمک می‌کند. در این تحقیق برای دستیابی به متوسط عمق بافت‌درشت روسازی جهت بالابردن سطح تماس لاستیک با روسازی در شرایط مرطوب‌بودن جاده و همچنین زهکشی بهتر سطح روسازی جهت افزایش ایمنی راههای کشور، دانه‌بندی مناسبی از آیین‌نامه روسازی راههای ایران (دانه‌بندی پیوسته و باز) انتخاب شده است. با این دانه‌بندیها و 6 نوع درصد‌ مختلف قیر 70-60 و مصالح آهکی کوهی شکسته، نمونه‌‌هایی با روش مارشال ساخته شد تا درصد قیر بهینه به‌دست آید. سپس با 7 نوع درصد‌های مختلف قیر، نمونه‌‌های ژیراتوری ساخته شد. در نهایت برروی کل این نمونه‌‌ها، به روش پخش ماسه بر طبق استاندارد ASTM E965-96، اثر بافت‌درشت را بین دانه‌بندیهای مختلف بررسی و مناسب‌ترین دانه‌بندی از نظر مقاومت در برابر لغزندگی در افزایش ایمنی راهها انتخاب شده است.fa_IR
dc.format.extent1329
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherپژوهشگاه حمل و نقل طراحان پارسهfa_IR
dc.publisherParseh Designers Transportation Research Instituteen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه مهندسی حمل و نقلfa_IR
dc.relation.ispartofQuarterly Journal of Transportation Engineeringen_US
dc.subjectایمنیfa_IR
dc.subjectروسازی آسفالتیfa_IR
dc.subjectمقاومت لغزندگیfa_IR
dc.subjectبافت‌درشتfa_IR
dc.subjectپخش ماسهfa_IR
dc.titleتأثیر بافت‌درشت روسازی درکنترل لغزندگی و کاهش تصادفات جاد‌ه ایfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeعلمی - پژوهشیfa_IR
dc.citation.volume1
dc.citation.issue4
dc.citation.spage1
dc.citation.epage11


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد