مرور دوره 9, شماره 3 بر اساس عنوان

  • امدادرسانی زمان‌مند بر اساس جستجوی فراکتال 

    حیدری, علی اصغر؛ علی عباسپور, رحیم (پژوهشگاه حمل و نقل طراحان پارسهParseh Designers Transportation Research Institute, 2018-03-21)
    پس از وقوع بحران، آمادگی برایامدادرسانی کارآمدنقشی اساسی در کاهش هزینه‌ها و تلفات انسانی احتمالی حادثه خواهد داشت. امدادرسانی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مراحل توسعه سامانه‌های مدیریت بحران شناخته می‌شود. به منظور توسعه رویکردی ...

  • بررسی تأثیر هزینه پارکینگ حاشیه‌ای بر انتخاب یا عدم انتخاب شیوه سواری شخصی (مطالعه موردی: شهر قزوین) 

    میربهاء, بابک؛ کاظمی, آرین؛ عبدی کردانی, علی (پژوهشگاه حمل و نقل طراحان پارسهParseh Designers Transportation Research Institute, 2018-03-21)
    یکی از رایج­ترین روش­های مدیریت تقاضا در مهندسی حمل‌و‌نقل قیمت­گذاری است که این روش برای پارکینگ­های نواحی مرکزی شهر با توجه به مشکلات فراوانی که ایجاد می­کنند بسیار کارآمد است. پژوهش پیش­رو با هدف ارزیابی و پیش­بینی اثرات ...

  • بهینه سازی استراتژی‌های مدیریت اختلال در خطوط راه آهن شهری با استفاده از الگوریتم جستجوی همسایگی متغیر 

    حسن‌نایبی, عرفان؛ ذگردی, سید حسام الدین؛ امین ناصری, محمدرضا؛ یقینی, مسعود (پژوهشگاه حمل و نقل طراحان پارسهParseh Designers Transportation Research Institute, 2018-03-21)
    رخداد اختلالات در راه آهن شهری باعث بروز تاخیرات قطارها، افزایش زمان انتظار مسافرین، افت سطح خدمت و استواری برنامه زمانبندی می‌شود. مدیریت اختلال در راه‌آهن، مجموعه روش‌هایی جهت مدیریت رخدادهای پیش‌بینی نشده‌ و کنترل عملکرد ...

  • تأثیر روش های مختلف اطلاع رسانی (تصویری، صوتی و نوشتاری) بر قدرت ادراک و تداعی مسافران 

    خادمی, نوید؛ بابابیک, مصطفی؛ ساعدی گرمی, رامین (پژوهشگاه حمل و نقل طراحان پارسهParseh Designers Transportation Research Institute, 2018-03-21)
    هدف اصلی این تحقیق بررسی تفاوت تأثیر هر یک از روش­های اطلاع­رسانی تصویری، صوتی و نوشتاری بر قدرت اکتساب و تداعی مسافران است. هدف دیگر این تحقیق بررسی تفاوت تأثیر ترتیب مختلف اطلاع­رسانی تصویری و نوشتاری بر حافظه مسافران ...

  • تحلیل ارتعاشی پنل‌های کامپوزیتی ترمز آیرودینامیکی قطارهای پر‌سرعت 

    غضنفری, محسن؛ حسینی تهرانی, پریسا؛ سلیمانی, زهیر (پژوهشگاه حمل و نقل طراحان پارسهParseh Designers Transportation Research Institute, 2018-03-21)
    در حال حاضر از آلومینیوم و فولاد به عنوان جنس پنل ترمز آیرودینامیک در قطارهای پر سرعت استفاده می­شود اما هدف این مقاله بررسی اثر کامپوزیت­ها در افزایش فرکانس­های طبیعیو کاهش وزن پنلها در یک زمان است. در این مقاله از کامپوزیت ...

  • توسعه روشی برای اندازه‌گیری عدالت در سامانه‌های حمل‌ونقل همگانی شهری 

    اکبرزاده, میثم؛ مرتضوی, سیدامیرحسین (پژوهشگاه حمل و نقل طراحان پارسهParseh Designers Transportation Research Institute, 2018-03-21)
    مقاله حاضر به توصیف و توسعه روش محاسبه میزان برقراری عدالت در توزیع خدمات حمل­ونقل همگانی در عرصه شهری می‌پردازد. به این منظور، با تلفیق دسترسی و تحرک، مفهوم توان اتصال (connectivity power) به‌عنوان منفعت اصلی حاصل از ...

  • شناسایی و اولویت‌بندی عوامل مؤثر بر استفاده بهینه از ظرفیت ناوگان ریلی 

    نخعی نژاد, مهدی؛ یگانه, رقیه (پژوهشگاه حمل و نقل طراحان پارسهParseh Designers Transportation Research Institute, 2018-03-21)
    توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل یکی از نیازهای اساسی کشور است. معیارهایی از قبیل سرعت، راحتی، ایمنی و قابلیت اعتماد و آماده‌به‌کاری سیستم حمل‌ونقل از شاخص‌های مهم ارزیابی سیستم‌ها توسط مسافرین و صاحبان کالا جهت انتخاب حمل‌ونقل ...