دوره 6, شماره 1
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
رهیافت زیست محیطی در پهنه بندی و توسعه حمل ونقل غیر موتوری به کمک GIS، مطالعه موردی: شهر اراک
(پژوهشگاه حمل و نقل طراحان پارسهParseh Designers Transportation Research Institute, 2014-09-23)سالانه بودجه نسبتاً زیادی صرف تأمین نیازهای حمل و نقل موتوری در شهرها می شود. واردات بنزین، ساخت و ساز جاده ها، هزینه تعمیرات و نگهداری خودروها، از جمله این هزینه ها هستند. همچنین نقش بارز تردد خودروها در عوارض زیست محیطی ...
-
ارزیابی اقتصادی فازی سیستمهای حمل ونقل همگانی با فرض وجود عدم قطعیت در متغیرهای اقتصادی: مطالعه موردی متروی قم
(پژوهشگاه حمل و نقل طراحان پارسهParseh Designers Transportation Research Institute, 2014-09-23)برای تعیین اقتصادیترین سناریو از بین چندین سناریوی پیشنهادی برای سرمایهگذاری، یکی از روشها، ارزیابی اقتصاد مهندسی یا تحلیل هزینه-فایده است که در آن تمامی اثرات (هزینهها و فایدههای) ناشی از اجرای هر کدام از سناریوها ...
-
توسعه الگوریتم غذایابی کندوی زنبور عسل برای حل مسئله مسیریابی خودرو
(پژوهشگاه حمل و نقل طراحان پارسهParseh Designers Transportation Research Institute, 2014-09-23)یکی از موارد مسئله مسیریابی خودرو، پیدا کردن مسیری است که خودرو از یک نقطه حرکت را شروع میکند، سپس نقاط معین با مختصات ثابت را ملاقات کرده و درنهایت به نقطه آغازین باز میگردد. این مسئله یکی از مسائل سخت و پرکاربرد در حمل ...
-
تأثیر میزان اطلاع از ضخامت لایهها در تعیین عدد سازهای (SN) روسازیهای آسفالتی با استفاده از نتایج دستگاه FWD
(پژوهشگاه حمل و نقل طراحان پارسهParseh Designers Transportation Research Institute, 2014-09-23)ارزیابی روسازی در سطح شبکه به منظور تعیین وضعیت کیفی روسازیها، تعیین نوع عملیات نگهداری (پیشگیرانه، بهسازی و یا بازسازی) و همچنین اولویتبندی بر اساس محدودیت بودجه انجام میشود. در این سطح از ارزیابی، دادههای مورد استفاده، ...
-
زمانبندی حرکت قطارها با استفاده از الگوریتم شاخه و حد و الگوریتم ابتکاری جستجوی پرتو- مطالعه موردی: مسیرهای دوخطه ریلی ایران
(پژوهشگاه حمل و نقل طراحان پارسهParseh Designers Transportation Research Institute, 2014-09-23)هدف از این پژوهش، ارایه روشهای دقیق و تقریبی جهت حل مسئله زمانبندی حرکت قطارها در مسیرهای دوخطه ریلی است. به منظور حل دقیق و یافتن جواب بهینه مسئله زمانبندی حرکت قطارها، از بسته نرمافزاری CPLEX11 و نیز الگوریتم شاخه وحد ...
-
طراحی سیستمی برای حمل و نقل جادهای با استفاده از تلفیق اطلاعات مکانی داوطلبانه (VGI) و زیرساخت داده مکانی(SDI)
(پژوهشگاه حمل و نقل طراحان پارسهParseh Designers Transportation Research Institute, 2014-09-23)در برنامهریزی مسیر حملونقل به طور کلی یک یا چند گزینه پیشنهاد میشود. فرآیند انتخاب بهترین گزینه مسیر، با در نظر گرفتن حداقل اثرات زیستمحیطی، اجتماعی و اقتصادی و برآوردهشدن معیارهای مهندسی حملونقل انجام میشود. این ...
-
شناسایی حسگر مطلوب برای تشخیص آسیب در پایههای بتنی پلها با استفاده از روشهای تفاضل ماتریسی اصلاح شده و تانسوری
(پژوهشگاه حمل و نقل طراحان پارسهParseh Designers Transportation Research Institute, 2014-09-23)روشهای تفاضل ماتریسی اصلاح شده و تانسوری، روشهایی کاربردی اما ساده برای شناسایی آسیب در پایههای بتنی پلها هستند. در این روشها برای اولین بار از توابع زمان- فرکانس مربعی برای شناسایی آسیب در پلها استفاده شده است. در ...
-
بررسی اثر مشخصات مخلوط بتن آسفالتی بر شیارافتادگی با استفاده از آزمایش خزش استاتیکی
(پژوهشگاه حمل و نقل طراحان پارسهParseh Designers Transportation Research Institute, 2014-09-23)خزش به صورت رفتار تغییر شکل وابسته به زمان برای مصالح ویسکوالاستیک تحت بارگذاری تعریف میشود. در این تحقیق رفتار خزشی مخلوطهای بتن آسفالتی به روش اعمال بار استاتیکی و اندازهگیری تغییر شکل ایجاد شده با استفاده از دستگاه ...



