بررسی موانع پذیرش فناوریهای ارتباطی و اطلاعاتی در دفاتر خدمات مسافرتی شهرستان کرج
(ندگان)پدیدآور
یاوری گهر, فاطمهمحمودزاده, سید مجتبیایل غمی سراسکانرود, پیماننوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
فناوریهای اطلاعاتی و ارتباطی در تمامی ابعاد فعالیتهای روزمره کسب و کارها نفوذ کرده و رشد و توسعه آنها را تحت تاثیر قرار داده است. بر این اساس پژوهش حاضر با هدف بررسی موانع پذیرش فناوریهای ارتباطی و اطلاعاتی در کسب وکارهای خرد و متوسط گردشگری با تمرکز بر دفاتر خدمات مسافرتی کرج انجام شده است. این پژوهش از نوع پژوهشهای کاربردی است و از نظر شیوه انجام پژوهش در زمره پژوهش های توصیفی- پیمایشی جای میگیرد. جامعه آماری این پژوهش شامل 90 دفتر خدمات مسافرتی شهر کرج است و حجم نمونه با استفاده از جدول مورگان 73 مورد از دفاتر مذکور برآورد و پرسشنامه نزد آنان تکمیل گردید. نتایج تحلیل دادهها نشان داد که عوامل محیطی، سازمانی، فنی، جنگ قیمتی رقبا، وبسایتهای غیرکاربرپسند، فقدان زمان برای بهبود فعالیتهای کسبوکار الکترونیک و فقدان تلاشهای بازاریابی گسترده دارای تاثیر معناداری بر پذیرش فناوریهای اطلاعاتی و ارتباطی توسط دفاتر خدمات مسافرتی فناوری هستند.
کلید واژگان
پذیرش فناوریفناوری ارتباطی و اطلاعاتی
عوامل پیشینی و پسینی پذیرش
صنعت گردشگری
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2020-03-201399-01-01
ناشر
انجمن علمی گردشگری ایرانسازمان پدید آورنده
مدیریت گردشگری دانشگاه علامه طباطباییعضو هیات علمی دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبائی
دانشگاه علامه طباطبایی




