نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorقادری, اسماعیلfa_IR
dc.contributor.authorتقوی فرد, محمدتقیfa_IR
dc.contributor.authorباپیری, جعفرfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T06:11:43Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T06:11:43Z
dc.date.available1399-07-09T06:11:43Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T06:11:43Z
dc.date.issued2020-03-20en_US
dc.date.issued1399-01-01fa_IR
dc.date.submitted2019-03-13en_US
dc.date.submitted1397-12-22fa_IR
dc.identifier.citationقادری, اسماعیل, تقوی فرد, محمدتقی, باپیری, جعفر. (1399). دسته بندی مدل های کسب وکار پلتفرم های تور و فعالیت با استفاده از تحلیل خوشه ای. گردشگری و توسعه, 9(1), 47-65. doi: 10.22034/jtd.2019.174844.1674fa_IR
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22034/jtd.2019.174844.1674
dc.identifier.urihttp://www.itsairanj.ir/article_105793.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/297367
dc.description.abstractپلتفرم های تور و فعالیت، کسب وکارهای نوینی در صنعت گردشگری هستند که در چند سال اخیر بیشترین اثر را در دیجیتالی شدن بخش تور و فعالیت داشته اند. هدف این مطالعه دسته بندی مدل های کسب وکار این پلتفرم ها است. در واقع، با توجه به شناخت ناکافی از مدل های متفاوت کسب وکار پلتفرم های تور و فعالیت، تحقیق حاضر به دنبال آن است تا اشکال گوناگون بکارگیری و ترکیب عناصر مختلف مدل کسب وکار این پلتفرم ها را شناسایی کند. این پلتفرم ها در عین شباهت از لحاظ چگونگی خلق، ارایه و کسب ارزش از هم متمایز هستند. برای انجام این مطالعه از روش های کیفی و کمی استفاده شده است. ابتدا با اتکا به رهنمودهای تحلیل ریخت شناسی چارچوبی برای شناسایی عناصر اصلی مدل کسب وکار پلتفرم های تور و فعالیت طراحی شد. سپس، مدل کسب وکار 41 پلتفرم تور و فعالیت براساس چارچوب استخراجی تحلیل محتوا شد. در مرحله بعد، داده های حاصل با استفاده از تحلیل خوشه ای بررسی شد تا مدل های کسب وکار این پلتفرم ها شناسایی شود. یافته های تحقیق نشان می دهد که 5 مدل کسب وکار متفاوت را می توان برای پلتفرم های تور و فعالیت تعریف کرد: پلتفر م های جامع، پلتفرم های استاندارد کارا، پلتفرم های سفارشی راهنمایان، پلتفرم های حرفه ای تور و پلتفرم های نظیربه نظیر تجربه محورfa_IR
dc.format.extent540
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherانجمن علمی گردشگری ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofگردشگری و توسعهfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Tourism and Developmenten_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22034/jtd.2019.174844.1674
dc.subject"'گردشگری"fa_IR
dc.subject"مدل کسب وکار"fa_IR
dc.subject"پلتفرم تور و فعالیت"fa_IR
dc.subject"تحلیل خوشه ای"fa_IR
dc.titleدسته بندی مدل های کسب وکار پلتفرم های تور و فعالیت با استفاده از تحلیل خوشه ایfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentگروه مدیریت گردشگری دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطباییfa_IR
dc.contributor.departmentگروه مدیریت صنعتی، دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطباییfa_IR
dc.contributor.departmentگروه مدیریت گردشگری، دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطباییfa_IR
dc.citation.volume9
dc.citation.issue1
dc.citation.spage47
dc.citation.epage65
nlai.contributor.orcid0000-0001-5236-6782


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد