• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • گردشگری و توسعه
    • دوره 8, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • گردشگری و توسعه
    • دوره 8, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    ارائه چارچوبی برای شناسایی و تجاری‌سازی فرصت‌های کارآفرینی در صنعت گردشگری تندرستی

    (ندگان)پدیدآور
    سیدامیری, نادررحمانی, زهراحسنقلی‌پور, طهمورث
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    546.4کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    توسعه جهانی گردشگری تندرستی فرصت‌های کارآفرینانه بکری را برای برنامه‌ریزان گردشگری در راستای توسعه بازار مقصد و متنوع‌سازی آن به ارمغان آورده است. در این میان، سرزمین ایران از پتانسیل‌های طبیعی و فرهنگی سرشاری برخوردار است که با مدیریت و برنامه‌ریزی صحیح قابلیت تبدیل به جاذبه‌های صنعت تندرستی را دارند، از این‌رو هدف پژوهش کیفی حاضر ارائه چارچوبی برای شناسایی فرصت‌های کارآفرینی گردشگری تندرستی است که با اتخاذ روش استقرایی و تفسیری تئوری داده‌بنیاد (رویکرد نوخاسته-گلیزری) انجام شده و دو قلمرو محیطی کتابخانه‌ای برای بررسی متون پیشین و محیط دانشگاهی و سازمانی برای انجام مصاحبه با خبرگان، متخصصان و فعالان صنعت گردشگری به‌طور عام و گردشگری سلامت به‌طور خاص که به روش ترکیبی نمونه‌گیری هدفمند و گلوله برفی انتخاب شدند را پوشش می‌دهد. به موجب تجزیه و تحلیل داده‌های حاصله به روش کدگذاری دستی، یافته‌های پژوهش که حاصل تجزیه و تحلیل داده‌های گردآوری‌شده، به روش کدگذاری دستی نشان می‌دهد که ابعاد و مؤلفه‌های اثرگذار و دخیل در توسعه کسب‌وکارهای تندرستی در چهار مقوله «محیط کلان کسب و کار»، «محیط خرد صنعت گردشگری تندرستی»، «موانع و چالش‌های توسعه» و «اثرات و تبعات-توسعه گردشگری تندرستی» جای می‌گیرند و استراتژی‌های توسعه این صنعت در قالب مقوله «فرایند شناسایی و تجاری‌سازی» (به‌عنوان هسته مرکزی مدل خروجی پژوهش) از مرحله شناخت بازار و پتانسیل‌ها تا دانش‌افزایی و تجاری‌سازی محصولات و خدمات تندرستی را پوشش می‌دهد که هر کدام شامل چندین اقدام در راستای بهره‌گیری پایدار از فرصت‌های کسب‌وکار و به‌ویژه کارآفرینی گردشگری تندرستی است
    کلید واژگان
    گردشگری
    تندرستی
    گردشگری تندرستی
    کارآفرینی
    تئوری داده بنیاد (نظریه برخاسته از داده‌ها)

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2019-08-23
    1398-06-01
    ناشر
    انجمن علمی گردشگری ایران
    سازمان پدید آورنده
    گروه کارآفرینی سازمانی، دانشکده کارآفرینی، دانشگاه تهران، تهران، ایران
    گروه مدیریت بازرگانی- دانشکده مدیریت- دانشگاه تهران- تهران- ایران
    گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران، تهران، ایران

    URI
    https://dx.doi.org/10.22034/jtd.2019.129875.1401
    http://www.itsairanj.ir/article_95306.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/297335

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب