تأثیر انتظارات گردشگر بر تمایلات رفتاری با میانجیگری کیفیت ادراک شده خدمات
(ندگان)پدیدآور
وثوقی, لیلاکیانی فیض آبادی, زهرهمعرفی, مونانوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
درک انتظار گردشگران از اهمیت بسیاری در مباحث تقاضا برخوردار است؛ زیرا گردشگران کیفیتخدمات را از طریق مقایسه خدمات ارائه شده با سطح انتظاراتشان ارزیابی میکنند. هدف این پژوهش، بررسی تأثیر انتظارات گردشگر بر تمایلات رفتاری با میانجیگری کیفیت ادراک شده خدمات شرکتهای طبیعت گردی بوده، به عنوان یکی از مهمترین کانالهای توزیع سفر بوده است. جامعه آماری این تحقیق، مشتریان یکی از این شرکتها بوده است. بدین منظور 251 پرسشنامه توسط آنان تکمیل گردید. دادههای به دستآمده از پرسشنامهها توسط نرم افزار SPSS و با استفاده از آزمون تحلیل عامل تأییدی و همبستگی اسپیرمن مورد سنجش قرار گرفت. یافتههای حاصل از تجزیه و تحلیل اطلاعات نشان داد که سطح انتظارات گردشگران از شاخص کیفیت ادراک شده که شامل معیارهای عوامل ملموس، اطمینان و اعتماد، کارکنان و پاسخگویی می شود تأثیر مثبت و معناداری بر تمایلات رفتاری گردشگران دارد. علاوه بر اینکه انتظار گردشگران به طور مستقیم بر تمایلات رفتاری آنها تأثیرگذار است، انتظارات گردشگران با میانجیگری کیفیت ادراک شده نیز بر تمایلات رفتاری گردشگران تأثیرگذار است.
کلید واژگان
انتظاراتکیفیت ادراک شده
تمایلات رفتاری
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2019-05-221398-03-01
ناشر
انجمن علمی گردشگری ایرانسازمان پدید آورنده
مدیریت جهانگردی، دانشکده گردشگری، دانشگاه سمنانگروه آموزشی مدیریت جهانگردی- دانشکده گردشگری- دانشگاه سمنان
مدیریت جهانگردی، دانشکده گردشگری، دانشگاه سمنان




