نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorفلاحی, محمد باقرfa_IR
dc.contributor.authorطباطبایی نسب, سید محمدfa_IR
dc.contributor.authorسبک رو, مهدیfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T06:11:35Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T06:11:35Z
dc.date.available1399-07-09T06:11:35Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T06:11:35Z
dc.date.issued2019-05-22en_US
dc.date.issued1398-03-01fa_IR
dc.date.submitted2018-07-02en_US
dc.date.submitted1397-04-11fa_IR
dc.identifier.citationفلاحی, محمد باقر, طباطبایی نسب, سید محمد, سبک رو, مهدی. (1398). بررسی تأثیر مدیریت منابع انسانی برند محور بر ارزش ویژۀ برند مبتنی بر مشتری با روش مدل سازی خطی سلسله مراتبی (HLM) (مورد مطالعه: هتل های شیراز). گردشگری و توسعه, 8(1), 160-177. doi: 10.22034/jtd.2018.138112.1451fa_IR
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22034/jtd.2018.138112.1451
dc.identifier.urihttp://www.itsairanj.ir/article_89568.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/297328
dc.description.abstractمدیریت منابع انسانی می تواند نقش مهمی در موفقیت برندسازی سازمان ایفا کند، اما کمتر به آن پرداخته شده است. این پژوهش با هدف تعیین تأثیر مدیریت منابع انسانی برند محور بر ارزش ویژۀ برند مبتنی بر مشتری با نقش میانجی تناسب فرد-برند و رفتار شهروندی برند انجام شد، که از نظر روش توصیفی-همبستگی است. جامعۀ آماری را کارکنان و مشتریان 20 هتل سه، چهار و پنج ستارۀ شیراز تشکیل دادند، که بر اساس حجم نمونۀ محاسبه شده با استفاده از فرمول کوکران، 142 سرپرست و مدیر، 346 کارمند و 384 مشتری از طریق روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند. به منظور جمع آوری داده ها، از پرسشنامه های استاندارد استفاده شد، که به ترتیب ضریب آلفای‌کرونباخ و پایایی مرکب مدیریت منابع انسانی برند محور(75/0، 85/0)، تناسب فرد-برند(79/0، 88/0)، رفتارشهروندی برند(73/0، 84/0)، و ارزش ویژۀ برند مبتنی بر مشتری(74/0، 86/0) حاصل گردید. آزمون یک عاملی هارمن نیز نشان داد، تهدید واریانس روش مشترک متوجه روایی سنجه نمی گردد. آزمون فرضیه ها از طریق مدل سازی خطی سلسله مراتبی (HLM) انجام شد. نتایج نشان داد، مدیریت منابع انسانی برند محور بر تناسب فرد-برند و رفتار شهروندی برند تأثیر مثبت دارد. در سطح فردی تناسب فرد-برند بر رفتار شهروندی برند تأثیر مثبت دارد. همچنین رفتار شهروندی برند سطح سازمانی در رابطۀ بین مدیریت منابع انسانی برند محور و ارزش ویژۀ برند نقش میانجی ایفا می کند. بنابراین مسئولین هتل ها بایستی در انتخاب، آموزش، توسعه، ارزیابی و پاداش دهی کارکنان، به برند و ارزش های آن توجه ویژه داشته باشند.fa_IR
dc.format.extent861
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherانجمن علمی گردشگری ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofگردشگری و توسعهfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Tourism and Developmenten_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22034/jtd.2018.138112.1451
dc.subjectمدیریت منابع انسانی برند محورfa_IR
dc.subjectتناسب فرد-برندfa_IR
dc.subjectرفتار شهروندی برندfa_IR
dc.subjectارزش ویژۀ برند مبتنی بر مشتریfa_IR
dc.subjectمدل‌سازی خطی سلسله مراتبیfa_IR
dc.titleبررسی تأثیر مدیریت منابع انسانی برند محور بر ارزش ویژۀ برند مبتنی بر مشتری با روش مدل سازی خطی سلسله مراتبی (HLM) (مورد مطالعه: هتل های شیراز)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری رفتار سازمانی و مدیریت منابع انسانی، دانشگاه یزد، یزد، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار، دانشکده اقتصاد، مدیریت و حسابداری، دانشگاه یزد، یزد، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، دانشکده اقتصاد، مدیریت و حسابداری، دانشگاه یزد، یزد، ایرانfa_IR
dc.citation.volume8
dc.citation.issue1
dc.citation.spage160
dc.citation.epage177
nlai.contributor.orcid0000-0002-9849-9158
nlai.contributor.orcid0000-0002-0611-9999


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد