• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • گردشگری و توسعه
    • دوره 8, شماره 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • گردشگری و توسعه
    • دوره 8, شماره 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تحلیل مسیر از نوآوری بازاریابی تا ارزش ویژه برند در صنعت رستوران

    (ندگان)پدیدآور
    امینی, علیرضادولتشاه, پیمانفتاحی, حمیدرضادانش, مژگان
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    660.5کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    امروزه با وجود رقابت شدیدی که در صنعت رستوران وجود دارد، اتخاذ نوآوری‌های بازاریابی جهت کسب رضایت مشتریان امری اجتناب‌ناپذیر است. اکثر شرکت‌ها بدنبال تعاملات توصیه‌ای شفاهی و اینترنتی که توسط مشتریان راضی صورت می‌گیرد، جهت بهبود و توسعه ارزش ویژه برند خود هستند. لذا در این پژوهش با در نظر گرفتن اهمیت نوآوری بازاریابی و نقشی که رضایت مشتری می‌تواند بر تعاملات توصیه‌ای شفاهی و اینترنتی داشته باشد، بدنبال ایجاد و بهبود ارزش ویژه برند در صنعت رستوران هستیم. جامعه آماری این پژوهش، مشتریان رستوران‌های سطح شهر کاشان هستند که با استفاده از نمونه گیری خوشه‌ای و سپس نمونه گیری اتفاقی، 185 نفر از آنها انتخاب و پرسشنامه بین آن‌ها توزیع گردید. برای تحلیل داده‌ها از مدل سازی معادلات ساختاری (SEM) با رویکرد حداقل مربعات جزئی (PLS) استفاده شد. نتایج آزمون نشان داد که نوآوری بازاریابی بر تعاملات توصیه‌ای شفاهی و اینترنتی تاثیر مثبت و معناداری دارد. همچنین رضایت مشتری توانسته نقش تعدیلگر در رابطه‌ی نوآوری بازاریابی و تعاملات توصیه‌ای شفاهی و اینترنتی داشته باشد. همچنین نتایج نشان داد تعاملات توصیه‌ای شفاهی و اینترنتی تاثیر مثبت و معناداری بر ارزش ویژه برند داشته است. از دیگر نتایج این پژوهش تایید نقش میانجی بازاریابی توصیه‌ای شفاهی و اینترنتی در رابطه‌ی بین نوآوری بازاریابی و ارزش ویژه برند می‌باشد.
    کلید واژگان
    نوآوری بازاریابی
    رضایت مشتری
    تعاملات توصیه ای شفاهی
    تعاملات توصیه‌ای اینترنتی
    ارزش ویژه برند

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2019-05-22
    1398-03-01
    ناشر
    انجمن علمی گردشگری ایران
    سازمان پدید آورنده
    بخش مدیریت، دانشگاه شیراز
    دانشگاه کاشان
    دانشگاه کاشان
    دانشگاه کاشان

    URI
    https://dx.doi.org/10.22034/jtd.2018.141119.1459
    http://www.itsairanj.ir/article_89565.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/297326

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب